گلونی

کتیبه شاپوریکم در معرض نابودی است

کتیبه شاپوریکم در تنگه براق که به دو خط و زبان پهلوی و پارتی (اشکانی) به شرح تیراندازی شاپور دراین تنگه می‌پردازد در معرض نابودی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل ار روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فرهاد صولت پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها این مطلب را در نشست تخصصی زبان‌شناسی که در محل پژوهشگاه برگزار شد مطرح کرد.
او با بیان اینکه کتیبه شاپور یکم در تنگ براق در سال ۱۳۳۵ کشف شده است گفت : این سنگ نبشته به دو خط  و زبان پهلوی و پارتی (اشکانی) نوشته شده و محتوای آن شرح تیراندازی شاپور در این تنگه است که از نظر نگارش و مضمون بسیار شبیه کتیبه شاپور در حاجی آباد فارس  است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر گزارش‌های نگران کننده‌ای از وضعیت وخیم این کتیبه منتشر شده است خاطرنشان ساخت :برای بررسی از نزدیک اثر و تهیه گزارش از چگونگی اوضاع فعلی کتیبه کارشناسانی به محل اعزام شدند.
صولت با توصیف وضعیت کتیبه گفت: هیچگونه علائم راهنما و حفاظتی در اطراف آن وجود نداشت و اطراف سنگ حاوی کتیبه مملو از زباله بود  و نشانه‌هایی از حفاری‌های غیر مجاز دیده می‌شد.
پایان پیام
خروج از نسخه موبایل