انتقاد چهار رقیب فرهادی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

انتقاد چهار رقیب فرهادی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

مارن‌آده کارگردان «تونی اردمن»، هانس هولم کارگردان «مردی به نام اووه»، مارتین باتلر و بنتلی دین کارگردان‌های فیلم «تانا»‌ و مارتین زاندولیت کارگردان فیلم «زیر شن» هرچهار رقیب اصغر فرهادی در مراسم اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سخنانی سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ را محکوم کرده و از اصغر فرهادی حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین،  هالیوود ریپورتر گزارش داد، هر پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان فرمان اجرایی جنجالی ترامپ را محکوم کرده‌اند.

در میان پنج نامزد نهایی اسکار اصغر فرهادی تنها فردی است که به صورت مستقیم تحت تاثیر این فرمان قرار گرفته است. او در واکنش به این حکم تبعیض‌آمیز اعلام کرد که در مراسم اسکار حاضر نخواهد شد. او اشاره کرد که در آغاز امر همچنان قصد داشت در هشتادونهمین دوره اسکار شرکت کند و گفت: «بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است.»

انتقاد چهار رقیب فرهادی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

در حال حاضر با رای یک قاضی فدرال فرمان اجرایی ترامپ به حالت تعلیق درآمده است. اما با این وجود همچنان سرنوشت سفر شهروندان هفت کشور مشمول فرمان ترامپ به آمریکا چندان واضح و مشخص نیست.

از نظر مارن آده کارگردان فیلم «تونی اردمان»، فارغ از دین یا ملیت مردم، فرمان اجرایی ترامپ همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او در این باره گفت:‌ «صرف‌نظر از اینکه کدام کشورها هدف قانون ممنوعیت ورود ترامپ هستند، به گمان من ما همگی تحت تاثیر این فرمان هستیم. در هم آمیختن موضوعاتی مانند تروریسم و مهاجرت، سیاست‌هایی وحشتناک و غیرانسانی است که به ایجاد ترس و برپا شدن نژادپرستی منجر می‌شود. هنوز باورم نمی‌شود که ترامپ در حال حاضر رییس‌جمهور آمریکا است. آنچه که ترامپ در نخستین گام‌های خود به سمت دیکتاتوری انجام می‌دهد را در دیگر کشورها هم دیده‌ایم. اینکه یک فرد پوپولیست در انتخابات به قدرت می‌رسد، آدم‌های خودش را در مهم‌ترین پست‌ها به ویژه سیستم قضایی و امنیتی منصوب می‌کند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا مطبوعات را خنثی کند و در عین حال ترس و آشفتگی به وجود آورد.»

هولم در این باره می‌گوید: «اگر دیواری بسازی همواره حفره‌ای برای عبور از آن وجود خواهد داشت.» کارگردان «مردی به نام اوه» اسکار را مهمانی آکادمی علوم و هنرهای سینما می‌داند. او تحریم اسکار را بازی در زمین ترامپ دانست : «از آنجا که حامیان ترامپ اهمیتی به خارجی‌ها نمی‌دهند و معتقدند که نباید به آن‌ها اجازه ورود داد. بنابراین نیامدن به اسکار شاید حتی به نفع ترامپ تمام شود.»

انتقاد چهار رقیب فرهادی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

در این میان مارتین باتلر و بنتلی دین کارگردان‌های فیلم «تانا»‌ نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان از استرالیا در بیانیه‌ای نوشتند: «شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار برای بزرگداشت تمامی فرهنگ‌ها در سینما است.» آن‌ها در ادامه با حزن‌انگیز خواندن تحریم اسکار از سوی فرهادی به دلیل فرمان اجرایی ترامپ گفت: «ما تصمیم او را درک می‌کنیم و پشتیبان او هستیم. در روزهای پس از صدور فرمان اجرایی ترامپ، دیدن مردم آمریکا که با اعتراض گسترده سعی داشتند جلوی دیوانگی‌های ترامپ را بگیرند، مایه خوشحالی بود.»

مارتین زاندولیت کارگردان فیلم «زیر شن» دیگر نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نیز در این باره گفت: «من کاملا اصغر فرهادی و تمام دیگر نامزدهای اسکار را برای حضور یافتن یا حضور نیافتن در مراسم اسکار درک و پشتیبانی می‌کنم.» او در ادامه از فرمان اجرایی ترامپ انتقاد کرد :‌ «اینکه مردم از ترس واکنش نشان ‌دهند و همدیگر را قضاوت ‌کنیم، بسیار خطرناک است. باید از گذشته بیاموزیم.»

«زیر شن» یک درام تاریخی است که داستان آن درست پس از پایان جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و به جنگ و تبعات آن از زاویه‌ای تازه می‌نگرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 35850 ساعت خبر : 0:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35850
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات