اگر مسئولی را در خیابان دیدید لازم نیست داد بزنید

اگر مسئولی را در خیابان دیدید لازم نیست داد بزنید

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: امروز در جریان بازدید معاون رئیس‌جمهور از نمایشگاه محیط زیست یک مرد قوی هیکل و قدبلند به سمت دکتر ابتکار هجوم برد و شروع کرد به اعتراض کردن درباره ریزگردها. حالتش طوری بود که همه فکر کردیم الان مثلا یک سیلی به او می‌زند. محافظ دکتر ابتکار خیلی سریع خودش را میان مرد معترض و ابتکار قرار داد اما هر چه زور زد نتوانست او را تکان بدهد. مرد که بی‌محابا اعتراض می‌کرد عاقبت عقب رانده شد و کنار ایستاد و در حالی که لبخند بزرگی بر لب داشت به جمعیت نگاه کرد و پیروزی خود را جشن گرفت.
بعد از این حادثه به روز برخورد خودم با رئیس‌جمهور وقت افتادم. در جایگاه خبرنگاران بودیم و ایشان گذشتند و سلام کردند و من هم پاسخ سلام دادم. او ابراز محبت کرد و من هم لبخند زدم. یکی از دوستان با دیدن این صحنه جلوی جمع گفت: پاچه‌خاری عجیبی کردی، بی‌محلی می‌کردی. گفتم: اصلا رئیس‌جمهور بودن ایشان به کنار، یک نفر بزرگ‌تر به من سلام کرده است، نباید پاسخ بدهم؟ چرا فکر می‌کنی همه جا محل مبارزه است؟ اینجا محل سخنرانی است و او رئیس‌جمهور است و من هم خبرنگارم. اعتراض هم بکنم نهایت این است تیم حفاظت حسابم را می‌رسد. آخر که چه؟ اینجا در پشت جایگاه مگر محل اعتراض و یا تصفیه حساب است؟ اصلا چرا فکر می‌کنی من با او خرده حساب دارم؟

اگر مسئولی را در خیابان دیدید لازم نیست داد بزنید

امروز در جریان همین بازدید دکتر ابتکار یک مرد اهوازی که به گفته خودش جانباز شیمیایی هم بود آمد جلو. مودبانه درخواست گفت‌وگو کرد و چند دقیقه با خانم ابتکار حرف زد و اتفاقا چه حر‌ف‌های تلخی هم گفت. اما هم او حرفش را زد و هم ابتکار حرفش را شنید. هم او خالی شد و هم ابتکار توانست پاسخی بدهد و هم ما خبرنگاران از برخورد عالی یک شهروند و مسئول خوشحال شدیم.
این را نوشتم تا بگویم اگر یک روز مسئولی را در خیابان دیدید و خواستید اعتراض کنید لازم نیست داد بزنید. ولله که همان شب اول حادثه پلاسکو یکی آمد داد زد «آی قالیباف بی‌انصاف کجایی» و هرگز قالیباف را ندید اما شب بعد به چشم خود دیدم دو برادر که نگران خراب کردن مغازه‌هایشان بودند قالیباف را دیدند که به سرعت می‌گذشت و از روی ادب صدا کردند «آقای قالیباف فقط یک دقیقه» و در آن محشر توانستند چند دقیقه با او حرف بزنند و حتا درباره مغازه‌شان قول خراب نشدن بگیرند.
خلاصه که با داد زدن چیزی درست نمی‌شود. باید حرف بزنیم با هم. می‌توانیم؟

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 36531 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36531
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات