برنامه‌های جشن تحویل سال در شیراز

برنامه‌های جشن تحویل سال در شیراز

سرپرست اداره فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای برنامه‌های فرهنگی در لحظه تحویل سال در اماکن تاریخی استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده در مجموعه‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد همچنین مجموعه فرهنگی حافظ، مراسم تحویل سال اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، پیام غرابی با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته گردشگران نوروزی ورودی به فارس، لحظه تحویل سال در اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری خواهند بود، افزود: با توجه به این موضوع، مراسم تحویل سال در اماکن تحت پوشش این اداره کل با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.
سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: در اکثر اماکن تاریخی و گردشگری شاخص استان نیز سفره هفت سین پهن خواهد شد.

برنامه‌های جشن تحویل سال در شیراز

غرابی ادامه داد: برای رفاه حال گردشگران و مسافران نوروزی، ساعت بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان افزایش می‌یابد به طوری که طبق برنامه ریزی‌ها، بازدید از مجموعه فرهنگی حافظ در ایام نوروز ۲۴ ساعته خواهد بود.
به گفته وی، مجموعه فرهنگی سعدی و ارگ کریم خانی در این ایام به صورت یکسره و از ساعت ۸ تا ۲۱:۳۰، همچنین موزه‌های استان شامل موزه پارس و سنگ هفت تنان و موزه ساسانی بیشاپور از ساعت ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ باز می‌باشد و بازدید از موزه حمام وکیل نیز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰ است.
غرابی همچنین اضافه کرد: بازدید از مجموعه‌های هخامنشی نقش رستم، نقش رجب، تخت جمشید و پاسارگاد نیز در تعطیلات نوروزی از ساعت ۸ صبح به صورت یکسره تا ۱۷:۳۰ می‌باشد.

سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی فارس در ادامه با بیان اینکه خیمه‌های معرفت با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در تمامی اماکن تاریخی فارس برپا خواهد شد، گفت: در ایام نوروز، برنامه نور و صدا در تخت جمشید اجرا خواهد شد که این برنامه هر شب و بعد از غروب آفتاب برگزار می‌شود.
غرابی همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی در برخی اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروزی و مطابق سنوات گذشته، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات دست ساز هنرمندان در مجموعه فرهنگی سعدی برپا خواهد شد و مسافران نوروزی می‌توانند در این نمایشگاه از نزدیک با تازه‌ترین تولیدات هنرهای سنتی استان آشنا شوند که بی شک این اقدام در جهت معرفی این هنرها و فروش محصولات تأثیر بسزایی خواهد داشت.
غرابی در ادامه اضافه کرد: با همکاری انجمن دوستداران حافظ، برنامه‌های فرهنگی در آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.
وی همچنین از چاپ بروشور و نقشه‌های راهنمای گردشگری خبر داد و گفت: بروشورها و نقشه‌های گردشگری شهرستان‌های فارس و شهر شیراز چاپ و به صورت رایگان در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی ورودی استان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است؛ آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط لاراز جمله آثار تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی فارس است.
پایان پیام

کد خبر : 37164 ساعت خبر : 0:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37164
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات