برگزاری آیین نوروزگاه در خرم‌آباد و بروجرد

برگزاری آیین نوروزگاه در خرم‌آباد و بروجرد

تعطیلات نوروز، آیین نوروزگاه در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گفت: نوروز امسال، آیین نوروزگاه در شهرهای خرم‌آباد وبروجرد برگزار می‌شود.

سلیمانی هدف از برگزاری این آیین را اگاهی بخشی، حفاظت واحیای فرهنگ، آداب و رسوم مرتبط با نوروز دانست و گفت: ثبت نوروز به عنوان یک آیین باستانی در فهرست میراث جهانی وظیفه ما را در حفظ این آیین کهن بیشتر کرده است.

برگزاری آیین نوروزگاه

 به گفته این مقام مسئول رسم‌های نمایشی، اجتماعی و آیینی پیشواز نوروز، ادبیات شفاهی، موسیقی نوروز، پخت خوراک‌های سنتی، سفرهای نوروزی، معرفی آثار ثبت شده میراث ناملموس مرتبط با نوروز، معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که همزمان با تعطیلات نوروز در آیین نوروزگاه در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد اجرا می‌شود.

۲ هزار و ۵۰۰ اثر استان لرستان درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستاناست. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 37482 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات