روز نخست جشنواره مد و لباس فجر در برج آزادی

ششمین جشنواره مد و لباس فجر، سوم تا دهم اسفندماه سال جاری همزمان در تهران و ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در حالی از روز گذشته کار خود را آغاز کرد که در بخش غیر رقابتی علمی و دانشگاهی جشنواره، بیش از ۲۰ موسسه شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی با چیدمان غرفه‌های خود در برج آزادی به ارائه دستاوردهای خود پرداخته‌اند.

البته قرار است در روز اختتامیه جشنواره، غرفه برتر از نظر ارائه دستاوردها و نیز چیدمان غرفه‌ها مورد تجلیل قرار گیرند و این در حالی است که دیگر دانشگاه‌ها به همراه برخی مراکز علمی حاضر در جشنواره در بخش‌های رقابتی حضور داشته‌اند.

اما در روز نخست جشنواره مد و لباس فجر و در گذر از برج آزادی به عنوان یکی از سه محل برگزاری جشنواره ششم، آنچه بیش از همه رخ‌نمایی می‌کرد، حضور پویا و چشمگیر دانشجویان و مدیران مراکز آموزشی بود .

تمامی غرفه‌ها در روز نخست با آمادگی کامل، میزبان مخاطبان خود بودند و در چیدمانی مناسب به معرفی دستاوردهای خود می‌پرداختند.

در این میان، وجود غرفه‌هایی همچون “فشن دیزاینر” به عنوان معرف و عرضه کننده یکی از بروزترین ابزار کمک آموزشی در زمینه طراحی مد و لباس در بدو ورود به محل جشنواره، بار دیگر بر رویکرد آموزشی و الگوسازی مؤثر در عرصه مد و لباس صحه گذاشته و در کنار برخی دیگر از غرفه‌ها، طی ایام جشنواره می‌توانند به مخاطبان اصلی این بخش یعنی دانشجویان، خوراک مناسبی را در زمینه طراحی به عنوان پایه ورود به دنیای مد ارائه دهند.

موسسات آموزشی حاضر در این بخش از جشنواره شامل نیکونگاران رادپوش، خانه مد آریایی، انجمن موءسسات مد و لباس کشور، خوش پوشان رادین، مشاورین پوشاک، حجاب ماندگار، طراحان تک پوش رائیکا، خلاقان پارچه و لباس روحی، صندوقچه هنر و زیبایی، طراحان مد، هیژا، چیا مد، پوشانیک، فشن دیزاینر، زیبا کاشانه، هنر پارس، یشم، گوشه، مد و لباس ژینو، خانه مد ملی ایران و فوژان نگار پارسیان می‌شود.

اما یکی از حواشی جذاب و قابل تأمل روز نخست جشنواره در برج آزادی، حضور  گردشگران خارجی در این مجموعه بود که سری هم به بخش علمی و دانشگاهی و موسسات آموزشی جشنواره مد و لباس فجر می‌زدند و با غرفه‌داران به گپ و گفت در این زمینه می‌پرداختند.

برای بسیاری از آنها، برپایی چنین رویدادی آن هم با نگاه ویژه به مقوله آموزش امری جذاب بود و ضمن بازدید از غرفه‌های دارای لباس اقوام، به تحسین فرهنگ و هنری ایرانی می‌پرداختند.

پایان پیام

 

 

 

کد خبر : 36238 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36238
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات