فراخوان هشتمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

فراخوان هشتمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

فراخوان هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نویسندگان و مترجمان برترین منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فراخوان هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نویسندگان و مترجمان برترین نمایشنامه‌های تألیفی و ترجمه و پژوهشگران ادبیات نمایشی توسط کانون نمایشنامه‌نویسان خانه‌ تئاتر ایران منتشر شد.

در این دوره بِهترین آثار ادبیات نمایشی ایران و پژوهش­‌های ادبیات نمایشی به زبان فارسی که در قالب کتاب یا نشر از فروردین سال ۱۳۹۲ تا اسفند سال ۱۳۹۵منتشر شده باشد، در بخش‌های زیر انتخاب و معرفی خواهدشد:

۱-نمایشنامه‌‌های تألیفی

۲- نمایشنامه‌های ترجمه شده به فارسی

۳-  پژوهش تألیفی ادبیات نمایشی

۴- پژوهش ترجمه‌­­شده­ی ادبیات نمایشی

۵- ناشر برگزیده

شرایط و مقررات:

۱- نمایشنامه‌ها و پژوهش‌های ادبیات نمایشی باید به زبان فارسی نوشته شده باشد.

۲- از نظر موضوعی محدودیتی در هشتمین دوره­ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران وجود ندارد اما آثار حوزه­ی ادبیات  نمایشی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرارنمی­گیرد.

فراخوان هشتمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

۳- در صورتی که نمایشنامه یا پژوهش به صورت کتاب منتشر شده باشد، می‌بایستی چاپ اول آن مربوط به سال‌های ۹۲ تا ۹۵ باشد. (ملاک چاپ آثار، سال انتشار و چاپ نخست درج شده در شناسنامه کتاب است.)

۴- به برگزیدگان هر یک از بخش­های هشتمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در مراسم اختتامییه‌ای‌ که برگزار خواهد شد، تندیس، لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

۵- همه نمایشنامه‌ها و پژوهش‌های منتشر شده به صورت کتاب، براساس آمار خانه کتاب ایران به صورت خودکار وارد این ارزیابی فرهنگی هنری خواهند شد و مولفان و ناشران می‌بایستی شش نسخه از هر عنوان اثر انتشار یافته خود را به دبیرخانه هشتمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ارسال کنند.

گاه‌شمار هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران:

    ۱)انتشار فراخوان و آغاز ارسال آثار: ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۵۲
۲)پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
۳)آغاز داوری آثار: ۱۶ اردی­بهشت­ماه ۱۳۹۵
۴)اعلام اسامی نامزدها: ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵
۵)آیین پایانی: ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵

 پایان پیام

کد خبر : 37293 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات