محیط زیست تکلیف تورهای تخریب‌گر را روشن کند

محیط زیست تکلیف تورهای تخریب‌گر را روشن کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در دو روز گذشه عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است  که در آنها عده‌ای که می‌شود آنها را سلفی‌بگیر حرفه‌ای نام نهاد، به زیستگاه‌های سمندر لرستانی رفته‌اند و با بیرون آوردن این گونه اندمیک از آب و مخفیگاه، با آنها عکس یادگاری می‌گیرند.

محیط زیست تکلیف تورهای تخریب‌گر را روشن کند

رفتن به زیستگاه این گونه کمیاب و دستکاری در محیط آنجا، در زندگی طبیعی آنها خلل ایجاد می‌کند. علاوه بر این با شناسایی این زیستگاه‌ها و انتشار آن در اینترنت، کار برای قاچاقچیان سمندر لرستانی که در سال‌های گذشته نیز خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن زده‌اند آسان خواهد شد.

به‌طوری که شناسایی زیستگاه را افراد طبیعت‌گرد انجام می‌دهند و زحمت شکار و قاچاق و در پایان نابودی سمندر لرستانی را قاچاقچیان حیات وحش می‌کشند.

پس ناخودآگاه این عده دست در دست قاچاقچیان، سمندر لرستانی را به سوی انقراض می‌برند.
بعضی از گروه‌های لرستان‌گردی در این مدت حساب خود را با این چند نفر جدا کرده‌اند در اطلاعیه‌هایی به آنها اخطار داده‌اند. جا دارد بقیه تورها هم با اطلاع‌رسانی مناسب، وظیفه خود را در قبال جلوگیری از نابودی سمندر لرستانی انجام دهند.

نکته دیگر این است که اداره کل محیط زیست باید تکلیف خود را با این عده که با نام و مشخصات کامل در حال تخریب زیستگاه‌های این جانور و دیگر مکان‌های بکر در طبیعت لرستان هستند، روشن کند.

سمندر لرستانی در محیطی از بقایای جنگل‌های بلوط که حاوی آب ‌های خنک باشد زیست کرده و تنها در لرستان و گاهی در مرز لرستان با استان خوزستان یافت می‌شود. تاکنون ۲۰ زیستگاه این نوع سمندر کشف شده است و در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای نجات آن از انقراض انجام شده است ولی همچنان سمندر لرستانی در معرض نابودی قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 36022 ساعت خبر : 0:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36022
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات