مدرسه طبیعت در نمایشگاه محیط زیست

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ششم اسفندماه  آغازمی‌شود که ارائه تجربیات موفق ۳۵ سمن محیط زیستی و روند شکل گیری و فعالیت مدرسه طبیعت برخی از تفاوت های این نمایشگاه نسبت به دوره های قبلی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درگفت و گو با ایرنا با اشاره به تفاوت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست امسال نسبت به دوره های قبلی گفت: مهم‌ترین تفاوت، ارائه تجربیات موفق سمن‌های محیط زیستی است که نمایندگان این سمن‌ها چگونگی رسیدن به موفقیت خود را برای مراجعه کنندگان توضیح می‌دهند.

محمد درویش افزود: با این تبادل تجربیات می‌توان نقشه راه والگوی مناسبی برای محیط زیست کشور فراهم کرد، در این روند مراجعه کنندگان می‌توانند با تجربه۲های موفق سمن‌ها که به طور کلی منجر به حفظ تنوع زیستی شده آشنا و از آنها استفاده کنند.

وی به تفاوت دیگر این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین فضایی برای معرفی مدرسه طبیعت در نظر گرفته شد و مراجعه کنندگان با روند فعالیت این مدرسه آشنا می‌شوند، همچنین فضایی به مانند مدرسه طبیعت در نمایشگاه پیش‌بینی شده تا کودکان در آن وقت بگذارنند و با روند کار این مجموعه آشنا شوند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برخی از سمن‌ها اقداماتی را در راستای کاهش مهاجرت از روستا به شهرها انجام داده‌اند که جزو تجربیات موفق معرفی شدند که به علت اهمیت موضوع، فضایی به این سمن‌ها اختصاص می‌یابد تا تجربه موفق خود را برای مراجعه کنندگان شرح دهند.

به گفته وی تعدادی از این سمن‌ها نیز برخی محصولات روستایی را در بسته‌بندی‌های قابل قبول و زیبا به بازدید کنندگان ارائه می‌دهند.

درویش افزود: همچنین فضایی برای شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی اختصاص یافته تا نمایندگان ۳۱ استان در آن حاضر و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی گفت: تعدادی از سمن‌ها به هر علتی مایل به فعالیت به صورت فردی هستند که از آنها ۲۰ سمن در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست حضور خواهند داشت از این رو فضایی برای این سمن‌ها در نظر گرفته شده تا تجربیات موفق خود را ارائه دهند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: همچنین پنج سمن که در حوزه کارآفرینی سبز فعالیت می‌کنند نیز در این نمایشگاه به ارائه تجربیات خود خواهند پرداخت، برگزاری جلسه نقد و بررسی مدارس طبیعت نیز از دیگربرنامه‌های نمایشگاه است.

درویش گفت: ۹۱ سمن محیط زیستی در فضایی به وسعت ۴۰۰ متر مربع به ارائه تجربیات موفق و اهمیت حفظ محیط زیست به بازدید کنندگان می‌پردازند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» با حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش به مدت ۴ روز از ۶ تا ۹ اسفند برگزار می ‌شود و شرکت‌های خارجی حاضر آخرین دستاوردهای خود در عرصه حفاظت محیط زیست، تامین، تجهیز و نصب تجهیزات زیست محیطی، انرژی‌ ‌های پاک، بازیافت، تصفیه و بهینه ‌سازی مصرف انرژی، پایش آلودگی هوا، آب و پساب و تجهیزات آزمایشگاه‌های معتمد را ارائه می‌دهند.

پایان پیام

 

کد خبر : 36260 ساعت خبر : 0:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36260
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات