نشست عصر شعر و ترانه‌ برگزار می‌شود

نشست عصر شعر و ترانه‌ برگزار می‌شود

صد و دوازدهمین نشست عصر شعر و ترانه  با حضور شاعران و ترانه‌سرایان معاصر روز پنجشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نشست ترانه‌ها و اشعار منتخب شاعران جوان پس از اجرا توسط صاحب اثر با حضور کارشناس، منتقد ادبی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست عصر شعر و ترانه‌ برگزار می‌شود

جلسات «عصر شعر و ترانه» پنجشنبه اول هرماه با حضور شاعران و ترانه‌سرایان با هدف ارتقای دانش ادبی شاعران جوان با مدیریت عبدالجبار کاکایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز پنجشنبه ۵ اسفند ساعت ۱۵ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
تَرانه به معنی شعر و آهنگی که خواننده آن را تحت قواعد موسیقایی اجرا کرده باشد گفته می‌شود. به تعبیر دیگر هر شعری که قابلیت موسیقایی داشته باشد را می‌توان ترانه دانست. یک آهنگ ممکن است توسط یک خواننده به‌طور تکی خوانده شود یا به همراه گروهی از خوانندگان به‌طور دو نفره، سه نفره یا بیشتر که در یک هارمونی مشخصی با هم اجرا می‌کنند؛ ولی این شکل برای ارکسترهای بزرگ کلاسیک یا اپرا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ترانه‌هایی که توسط بیشتر از یک نفر، در یک گروه در رنگ آمیزی‌های کلامی و در چند هارمونی خوانده می‌شود را کر می‌نامند.
پایان پیام

کد خبر : 35929 ساعت خبر : 5:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات