نمایش فیلم‌های آلمانی شهیدثالث

۹ فیلم از ۱۳ فیلمی که سهراب شهیدثالث در آلمان ساخت، از دوم تا یازدهم اسفندماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر به نمایش درمی‌آیند. این فیلم‌ها برای اولین‌بار با کیفیت مناسب و ترجمه به فارسی در ایران دیده می‌شوند و به این ترتیب شناخت جامعه سینمایی ایران از کارنامه سهراب شهیدثالث ۱۸۸ سال پس از مرگ او کامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این برنامه با عنوان «نوستالژی برای جای دیگر» فیلم‌های «هانس جوانی از آلمان»، « وقت بلوغ»، «درخت بید»، «گیرنده ناشناس»، «آخرین تعطیلات گرابر»، «نظم»، «فرزند خوانده ویرانگر»، «تعطیلات طولانی لوته آیزنر» و مستندی درباره چخوف به نام «چخوف یک زندگی» به نمایش در می‌آید.

از مجموعه سیزده فیلمی که سهراب شهیدثالث در آلمان ساخته است تا پیش از این نسخه باکیفیت و ترجمه‌شده‌ای در ایران موجود نبود و  کپی نسخه‌های اصلی این فیلم‌ها از موزه مونیخ و شبکه ZDF آلمان با همکاری سفارت آلمان برای دو سانس نمایش در اختیار موزه هنرهای معاصر قرار گرفته است. در این برنامه ۹ فیلم در ۱۸ سانس به نمایش درمی‌آیند.

امیرحسین سیادت مدیر سینماتک موزه هنرهای معاصر در نشست مطبوعاتی این فیلم درباره دیده شدن این فیلم‌ها و شناختی که از سینمای شهیدثالث به دست می‌دهند گفت: «ما سهراب شهید ثالث را بیشتر به اعتبار دو فیلمش در ایران «یک اتفاق ساده» و «طبیعت‌ بی‌جان» می‌شناسیم در حالی که او ۱۳ فیلم بلند در آلمان ساخته است. سال‌ها درباره این آثار خوانده‌ایم اما به ندرت این فیلم‌ها در ایران در دسترس است و یا نسخه بی‌کیفیتی از آن در دسترس است. زبان فیلم‌ها آلمانی است و آن تعدادی هم که در دسترس است بدون زیرنویس است. در واقع این خلاء جدی ماست که یکی از متفاوت‌ترین سینماگران‌مان را به واسطه تنها دو فیلم بلندش در ایران بشناسیم.»

هفته فیلم مروری بر فیلمهای سهراب شهید ثالث از ۲ تا ۱۱ اسفند ماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران هر روز در دو سانس برگزار می‌شود و هر فیلم دو نمایش دارد. حضور در سالن برای عموم رایگان است اما با توجه به ظرفیت محدود سالن نمایش نام‌نویسی و رزرو صندلی از طریق سایت تیوال برای دیدن فیلم‌ها الزامی است.

پایان پیام

کد خبر : 36013 ساعت خبر : 0:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36013
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات