هفتمین نشست آیین آواز در ارسباران برگزار می‌شود

هفتمین نشست تخصصی آموزشی “آیین آواز” با موضوع “جلوه‌گری در آواز ایرانی” در بخش مباحث فنی و تئوریک عصر دوشنبه ۹ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نشست با موضوع “جلوه‌گری در آواز ایرانی” باحضور محمد منتشری استاد مهمان برنامه، علیرضا پورامید کارشناس موسیقی و علی شیرازی خواننده و آواز پژوه برگزار می‌شود.

داود ناصریان از شاگردان برگزیده استاد منتشری به همراه گروه نوازندگان، آوازی در شور و تصنیف قدیمی شورآفرین از ساخته‌های استاد اسماعیل مهرتاش را اجرا می‌کند.

در این نشست علیرضا فریدون‌پور، غلامحسن فتحی، حمیدرضا منفرد و وحید نورایی خوانندگانی با وجه مشترک با لحن و شیوه آوازخوانی به دور از آواز مد روز و تک‌صدایی با همراهی سالاری‌نسب نوازنده تار و امیر خیری نوازنده تمبک به اجرای موسیقی می‌پردازند.

علیرضا فریدون‌پور (زادۀ ۱۳۵۱ کرج) از سال ۱۳۶۴ خوانندگی را به طور جدی شروع کرد. استادانش علی تجویدی، مهندس همایون خرم، احمد ابراهیمی، شاپور رحیمی، رضوی سروستانی و دکتر حسین عمومی بودند. خوانندگی در ارکستر همنوازان به رهبری اسدالله ملک، ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی، گروه پایور و نیز گروه همنوازان شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی در کنسرت‌ها و البته ارائه چند آلبوم صوتی و تصویری در کارنامه هنری این خواننده به چشم می‌خورد .

غلامحسن فتحی (متولد ۱۳۳۸ هشترود تبریز) خوانندگی را ابتدا نزد صالح عظیمی و سپس نزد حاتم عسگری آموخت. در ادامه نیز کنسرت‌هایی را در داخل و خارج از کشور با گروه‌های همنوازان عرفان و آرشاویر اجرا کرد. از این خواننده تا کنون آلبوم «تابش مهر» به بازار موسیقی آمده است. صدای غلامحسن فتحی را فرزندش مرتضی فتحی (نوازنده کمانچه) همراهی خواهد کرد.

حمیدرضا منفرد ٣١ ساله زادۀ شهررى فرزند زنده‌یاد رضا منفرد (آوازخوان خوش‌صدای قدیمی) است. البته صداى خوش در خانواده منفرد موروثى بوده چرا که پدربزرگ حمیدرضا منفرد، زنده‌یاد مرشد محمود نیز از صدایى زیبا و رسا برخوردار و از زمینه‌خوانان معروف پایتخت بود.

حمیدرضا منفرد شیوه‌هاى آوازخوانى را از سنین کودکى نزد عمویش مرتضى منفرد آموزش دید. در ادامه نیز ردیف موسیقی و دوره عالى آوازى را نزد جعفر صادقیان (از اساتید هنرستان عالى موسیقى و از شاگردان استاد مهرتاش) فرا گرفت. از جمله فعالیت‌هاى هنرى این خواننده جوان همکارى با گروه‌هاى موسیقى نواى مهر، راز ساز، عشاق رى بوده و در حال حاضر نیز عضو گروه موسیقى «ارنواز» به سرپرستی نوید دهقان است. صدای منفرد را در این برنامه، شاهین صفایى (تار) و شایان راد (تمبک) همراهی خواهند کرد. این برنامه با آواز مخالف در دستگاه چهارگاه شروع می‌شود و با اجرای تصنیفی قدیمی ادامه می‌یابد.

وحید نورایی (متولد ۱۳۶۱ دماوند) از سال ۱۳۸۳ نزد سرخوش شهبازی آموختن ردیف آوازی را آغاز کرد. در ادامه نیز با گروه موسیقی بامداد همکاری کرد. نورایی در سال ۱۳۹۲ در مسابقه صدای آزاد رادیو جوان در قسمت آواز رتبه دوم را کسب کرد. صدای نورایی را در این برنامه که در دستگاه سه‌گاه اجرا خواهد شد محمدرضا قشمی نوازنده ویولن، علی حاج‌علی‌شیر نوازنده سنتور و امیر رفعتی نوازنده تار همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خ جلفا، فرهنگ‌سرای ارسباران مراجعه و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 36615 ساعت خبر : 2:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36615
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات