کیفیت کم‌سابقه مقالات همایش حفاظت و مرمت

کیفیت بالای مقالات ارایه شده در دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی –فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری کم سابقه  است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهرزاد امین‌شیرازی این مطلب را روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی –فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری که به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی برگزار می‌شود مطرح کرد.

او با اشاره به سابقه برگزاری نخستین همایش حفاظت و مرمت اشیاءتاریخی –فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری در اسفندماه سال ۱۳۷۵ از این همایش به عنوان همایش مادر در حوزه حفاظت و مرمت یاد کرد .
وی دوازدهمین همایش را از جهاتی با همایش های پیشین متفاوت دانست و تصریح کرد: در این همایش برای نخستین‌بار از توان بخش خصوصی در برگزاری امور اجرایی بهره گرفته‌ایم که امید است موجب ارتقای استانداردهای برگزاری همایش شده و رضایت شرکت کنندگان را فراهم سازد.

 کدبیر علمی دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاءتاریخی –فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری گفت: در این همایش و پس از تجربه‌های همایش یازدهم، اصل مقالات پیش از برگزاری همایش از صاحبان مقالات درخواست شده با استقبال خوبی مواجه و ۱۰۲مقاله دریافت شد.
او کیفیت بالای مقالات ارایه شده در این همایش را کم سابقه  دانست و افزود: بیشترین تکیه بر روی ارایه مقالات در بخش پوستر گذاشته شده تا از این طریق علاوه بر اشاعه فرهنگ برابری ارزش های سخنرانی و ارایه مقاله بصورت پوستر مقالات بیشتری در همایش مطرح شده و باب گفتگو در زمینه های مختلف باز شود .
به گفته امین شیرازی امکان چاپ برخی از مقالات ارایه شده به همایش در مجلات پژوهشی فارسی و انگلیسی پژوهشکده حفاظت و مرمت فراهم شده است.

کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی، دیگر سخنران این همایش گفت: ارزش یک همایش تخصصی مانند حفاظت و مرمت علاوه بر جنبه علمی و بسط دانش بر تداوم آن نیز استوار است .
او افزود: اکنون که حدود ۲۰سال از زمان شروع نخستین همایش گذشته است، سپاس و قدردانی ما در درجه اول معطوف به پایه‌گذار این همایش دکتر رسول وطن‌دوست و در درجه بعد قدردانی از عزیزانی که در طی این مدت طولانی وفادارانه در برگزاری هر چه موفق‌تر این واقعه علمی کوشیده‌اند و به حق این همایش را از آن خود دانسته‌اند.
وی اظهار داشت: در این دوازده دوره دبیران و اعضای کمیته های علمی و اجرایی و داوری موفق شده اند این همایش را به یکی از بهترین همایش‌های ادواری در نوع خود بدل کنند .
احمدی گفت: شرکت کنندگان، سخنرانان و صاحبان مقالات از دانشگاه‌های مختلف از علوم پایه، مهندسی و بخصوص رشته‌های مرتبط با حفاظت ومرمت موزه‌ها و مراکز استانی سطح علمی بسیار بالایی را در اختیار این همایش‌ها قرار داده‌اند.
در ادامه این همایش پیام تصویری دکتر وطن‌دوست بنیانگذار همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیا ءفرهنگی –تاریخی و تزئینات وابسته به معماری و رییس پیشین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی به سمع و نظر شرکت کنندگان رسید.

دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاءفرهنگی –تاریخی و تزئینات وابسته به معماری با ارایه مقالات علمی در قالب ۴نشست و ۲۰ارایه به مدت دو روز به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

پایان پیام

کد خبر : 36173 ساعت خبر : 0:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36173
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات