گردشگری غیرمسئولانه به زیستگاه سمندر لرستانی خشم دوست‌داران طبیعت را برانگیخت

گردشگری غیرمسئولانه به زیستگاه سمندر لرستانی خشم دوست‌داران طبیعت را برانگیخت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در آغازین روز اسفند و در این ماه که قاچاق و فروش گونه اندمیک (بوم‌زاد) سمندر لرستانی به اوج خود می‌رسد برخی افراد با سفر غیرمسئولانه به منطقه «کول چپ» لرستان خشم دوست‌داران طبیعت را برانگیختند. این افراد با حضور در کول چپ که یکی از زیستگاه‌های منحصربه‌فرد سمندرلرستانی است، سمندرها را از آب بیرون کشیدند و با آنها عکس گرفتند و عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر کردند.

پایگاه خبری گلونی قبلا و بارها نسبت به وجود این افراد به نام گردشگری به محیط زیست لرستان آسیب می‌رساند تذکر و هشدار داده بود. جالب این جاست که قاعدتا منطقه کول چپ در این فصل باید قرق باشد و محیط‌بانان باید از حضور افراد در آنجا جلوگیری کنند اما این افراد به راحتی به کول چپ رفته‌اند و با سمندرها سلفی گرفته‌اند.

گردشگری غیرمسئولانه به زیستگاه سمندر لرستانی خشم دوست‌داران طبیعت را برانگیخت

باید دید برخورد محیط زیست لرستان با این گروه گردشگری چگونه خواهد بود. آیا نسل سمندرلرستانی قرار است به دست گروه‌های گردشگری منقرض شود؟ آیا سمندرهایی که در دست این افراد بوده‌اند سالم مانده‌اند یا در اثر استرس و یا بیماری مرده‌اند؟ آیا این گروه زباله‌های خود را در کول چپ رها کرده است؟ آیا ممکن است برخی از افراد نادانسته برای سفره هفت‌سین خانه خود، سمندر برده باشند؟

گلونی پیگیر این گردشگری غیرمسئولانه و عجیب خواهد بود و منتظر پاسخ محیط زیست لرستان خواهد ماند.

پایان پیام

کد خبر : 35894 ساعت خبر : 12:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35894
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات