گلونی

از زلزله‌ مشهد تا نشست احمدی‌نژاد در روزنامه‌ها

از زلزله‌ مشهد تا نشست احمدی‌نژاد در روزنامه‌ها

از زلزله‌ مشهد تا نشست احمدی‌نژاد در روزنامه‌ها

زلزله مشهد، برگزاری نشست خبری محمود احمدی‌نژاد بعد از چهار سال، واکنش وزیر راه نسبت به سوال یک خبرنگار و … از جمله اتفاق‌هایی که حجمی از واکنش‌ها را به‌دنبال داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، در این راستا، روزنامه‌های دیروز (۱۷ فروردین‌ماه) منعکس‌کننده رویدادهای روز گذشته بودند و هریک با توجه به رویکردشان، خبری را انتخاب کرده و به‌شکلی به آن پرداخته‌اند.

از زلزله‌ مشهد تا نشست احمدی‌نژاد در روزنامه‌ها

روزنامه «شرق» مطلبی را با تیتر «رو به دوربین پشت به واقعیت» درباره نشست خبری روز گذشته احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، منتشر کرده و در این راستا به سوالات انتقادی خبرنگاران از او و سخنان احمدی‌نژاد که به دولت فعلی حمله کرده و همه‌چیز را در دولت خود بهتر می‌داند، اشاره کرده است.

این روزنامه به سخنان دیگر احمدی‌نژاد درباره حمایتش از حمید بقایی که او را «نامزد اصلح» می‌نامد، اشاره کرده است.

روزنامه «شرق» همچنین به پاسخ رییس دولت‌های نهم و دهم درباره موضوع توقیف مطبوعات در دوره ریاست جمهوری‌اش پرداخته است.

روزنامه «شهروند» نیز مطلبی را با تیتر «اصولگرایان هیچ‌گاه با حضور من موافق نبودند» چاپ کرده و در بخشی از آن، به سخنان احمدی‌نژاد درباره «آزادی» که جزو اصول تاسیس جمهوری اسلامی است و هر کسی می‌تواند کاندیدا شود، اشاره کرده و به نقل از او آورده است: به چه دلیل می‌گویند تو نباید بیایی. هنوز دلیل آن را متوجه نشدم.

روزنامه «ایران» با انتشار مطلبی با تیتر «اگر بقایی رد صلاحیت شود بدلی برای او داریم» در بخشی از مطلب خود، در پاسخ به این پرسش که اگر بقایی تایید صلاحیت نشود چه می‌شود؟ آورده است: چه دلیلی وجود دارد که تایید صلاحیت نشود، همان‌طور که بقیه تایید صلاحیت شدند ایشان هم باید تایید شود. من از راه‌های مختلف تمام تلاشم را می‌کنم. ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید، اما بدلی هم برای او در نظر گرفته‌ایم.

روزنامه «آرمان امروز» مطلبی با تیتر «بازی احمدی‌نژاد با همه» منتشر کرده و در بخشی از آن، به سخنان احمدی‌نژاد درباره موضوع کهریزک اشاره کرده و به نقل از او آورده است: در ماه رمضان سال ۸۸ گفتم موضوع کهریزک جنایت و فساد است، اما چه ربطی به دولت دارد؟ ناجا و سازمان زندان‌ها زیر نظر دولت است؟

از زلزله‌ مشهد تا نشست احمدی‌نژاد در روزنامه‌ها

روزنامه «آفتاب یزد» هم مطلبی را با تیتر «استخدام کف‌زن در نشست احمدی‌نژاد» منتشر کرده و در بخشی از مطلب، به حضور افرادی در نشست خبری رییس دولت‌های نهم و دهم اشاره کرده که خبرنگار نبودند و بعد از هر حرف احمدی‌نژاد، او را به‌طور «مبالغه‌آمیزی» تشویق می‌کردند.

زلزله در مشهد و قربانیان روستایی

روزنامه «شرق» مطلبی را با تیتر «شب وحشت در مناطق زلزله‌زده» منتشر کرده و به زلزله روز گذشته در مشهد و تخریب صد درصدی روستاهای کلاته منار، کلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار اشاره کرده است.

روزنامه «اعتماد» با انتشار مطلبی با تیتر «زلزله، دل و زندگی خراسانی‌ها را لرزاند» به تخریب روستاهای کارغش، ابروان و چالش اشاره کرده و اعلام کرده است که پایگاه‌های اورژانس علوم پزشکی مشهد، گناباد نیشابور و تربت حیدریه آماده‌باش هستند.

روزنامه «شهروند» در صفحه نخست خود، مطلبی را با عنوان «۳۰ ثانیه وحشت در مشهد»  منتشر کرده و به زلزله ۶ ریشتری روز گذشته مشهد پرداخته است.

روزنامه «ایران» نیز مطلبی را با تیتر «خسارت به ۲۰ روستا در زلزله ۶.۱ ریشتری خراسان رضوی» منتشر کرده است.

روزنامه «ابتکار» هم با انتشار مطلبی با تیتر «لرزه بر تن خراسان» به تخریب ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی برخی روستاهای خراسان اشاره کرده است.

روزنامه‌های «آرمان امروز» و «آفتاب یزد» مطالبی را با تیترهای «روز پراضطراب در خراسان» و«زلزله شدید در خراسان» در این راستا منتشر کرده‌اند.

روزنامه‌های «جوان» و «کیهان» نیز مطالبی را با تیترهای «روستاهای کاهگلی تنها قربانیان زلزله پرقدرت خراسان» و «زلزله ۶.۱ ریشتری در فریمان مشهد یک کشته و ۱۷ مجروح» به زلزله مشهد اختصاص داده‌اند.

حواشی سوال یک خبرنگار

روزنامه «وطن امروز» تیتر نخست خود را «لات‌بازی در پاستور» انتخاب کرده و به برخورد عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی – با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پرداخته است.

روزنامه «جوان» نیز مطلبی را با عنوان «درگیری پرخاشگرانه دولتمردان با سوال!» منتشر و به برخورد روز گذشته عباس آخوندی با یک خبرنگار اشاره کرده است.

روزنامه «کیهان» هم با انتشار مطلبی با تیتر «آقای آخوندی! وزیر باید یک جو هم به حقوق شهروندی احترام بگذارد» به این رویداد پرداخته است.

روزنامه «شهروند» نیز در صفحه «شهرونگ» خود، مطلبی طنز را با تیتر «آخوندی رکورد جهانی پرتاب میکروفون را جابه‌جا کرد» منتشر کرده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل