گلونی

طنز/حافظ شیرازی هم در انتخابات ثبت‌نام کرد

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی:ساعاتی پیش خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی به وزارت کشور جهت ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه نمود.

نگویید که از خواندن این خبر تعجب کردید،‌که به جان خودم محال است حرف‌تان را باور کنم. از آنجایی‌که در این بحبوحه و سودای انتخابات ما خودمان پیش‌بینی این اتفاقات را می‌کردیم خبرنگارمان را به وزارت کشور فرستادیم. خبرنگار محترم به ایشان گفتا: یا شیخ، شما کجا؟ این‌ مکان به کجا؟ شما را چه شده است که چنین هراسان از شیراز تا به این‌جا عزیمت نموده و قصد نامزدی دارید؟
خواجه فرمود: ای بی‌خبر بکوش تا صاحب خبر شوی، تا راهرو نباشی کی راهبر شوی…
این‌جا بود که خبرنگار ما و حتی خودمان فهمیدیم خواجه هم فرصت را غنیمت شمرده و خواسته که از آن استفاده کند. مگر حافظ چه کم از این افراد محترم نامزد دارد؟ خبرنگار محترم ما به ایشان گفت یا لسان‌الغیب آیا شما با خودتان فکر نکردید خدای نکرده پاره‌ای از مسائل که در اشعارتان است دردسر ساز شود و شما را رد صلاحیت کنند؟
خواجه ایضا فرمودند: صوفیان جمله حریف‌اند و نظرباز ولی،‌زین میان حافظ دلسوخته بدنام افتاد.
دیدیم حافظ راست می‌گوید. تنها وجه اشتراک جمع کثیری از نامزدهای ثبت‌نام کرده عدم صلاحیت است. خبرنگار محترم از ایشان درباره برنامه‌های آتی‌شان سوال کرد،‌حافظ فرمود؟
شاه را به بود از طاعت صد ساله و زهد،‌ قدر یک ساعت عمری که در او داد کند
گفتیم چقدر خوب که شما با شعار عدل و داد و این‌ها آمده‌اید. خدا خیرتان بدهد. ولی این شاه و این حرف‌ها که می‌زنید کمی بو دارد ها. می‌دانید که این‌جا چندید سال است دموکراسی حاکم است. به دلیل همین حرف‌ها و راهنمایی‌های ما حافظ برنامه‌شان را عوض کردند و فرمودند: دور فلکی یکسره بر منهج عدل است، خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل…
گفتیم خواجه این‌جا ظالم نداریم که. شما را چه شده است؟ اصلا برنامه‌های آتی را بیخیال شوید. شما گویا با ادبیات مصاحبه و گفت‌و‌گو قرن ۲۱ آشنایی ندارید. اصلا فکر کنید شما الان رئیس جمهور مملکت شده‌اید،‌ اولین کاری که می‌کنید کدام است؟
آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست، عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی…

متوجه شدیم که کلا حضرت برنامه‌اش تغییر دنیا است و اگر رای بیاورد برنامه‌های‌شان خطرناک است. گویا ایشان قبل حضور در وزارت کشور گفت‌وگویی در پشت پرده با ترامپ داشته است.
در نهایت از خواجه پرسیدیم،‌خواجه جان شما که تا این‌جا آمده‌اید می‌شود ما تفالی بزنیم و همین‌گونه حضوری برای نتیجه انتخابات فالی بگیریم؟ خواجه از زیر عبایش دیوانی درآورد و برایمان باز کرد:
ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان، کدام محرم دل ره در این حرم دارد…

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل