گلونی

پرهیز ار حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی در شهر

پرهیز ار حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی در شهر

پرهیز ار حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی در شهر

پایگاه خبری گلونی، آتوسا رحمتی: با درود و سلام، میلاد روشنایی بخش امام محمد تقی (ع) را به عموم همشهریان تبریک می‌گویم و آرزومند بهاری پر از نشاط معنوی برای مردم شهرم هستم. مردمی که چنین گنجینه‌های عظیم معنوی در قلب و باورشان هست، باید هم که شاد باشند و این مزیت گرانبهای تشیع را مایه‌ی امید و راهگشایی و رستگاری بدانند.

امروز، ۱۸ فروردین از دیگرسو، مقارن است با روزسلامتی و روز جهانی بهداشت. شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ نیز، مقابله با افسردگی است؛ با تاکید بر این راهکار که «بیا باهم حرف بزنیم.»

در همین ارتباط باید گفت یکی از وظایف اصلی شورا، تأمین سلامت و بهداشت عمومی هست. چراکه زیستگاه اصلی همه‌ی ما شهر است و اگر شهر به لحاظ بهداشت فیزیکی و روانی سالم نباشد، جسم و روح شهروندان را خواهد آزرد.

پرهیز ار حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی در شهر

کمیسیون بهداشت شورا و نظارت بر سلامت شهر

کمیسیون بهداشت و نظارت بر حفظ محیط زیست شورا، وظیفه‌ی ذاتی نظارت بر سلامت شهر را دارد. وظایفی شامل: بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی‌های بهداشتی، رفاهی و خدماتی در سطح  شهر و ارائه راهکار به شهرداری جهت بهبود کمبودها، اصلاح ساختار سازمانی در مجموعه خدمات و بهداشت محیط شهری، ایجاد زمینه مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در جهت بهبود فرایند ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی از قبیل فضاهای تفریحی و ساماندهی پسماندها، تعامل با نهادها و دستگاه‌های ذیربط بهداشت و خدمات شهری، تدوین خدمات شهری و بهداشتی برای سال آینده و …

لزوم حل مشکل زباله‌گردی

اما در این میان، امروز زباله گردی به پدیده‌ای دلخراش و غمگنانه در سطح برخی  شهرها تبدیل شده است. هرچند تلاشهایی جهت رفع موضوع انجام شده، اما باید عزمی عمومی برای رفع دایمی موضوع ایجاد شود. زباله گردی تاثیرات ناخودآگاهی بر روحیه‌ی شهر و شهروندان دارد. چگونه در شهری که زباله گردی وجود دارد، می‌توان احساس افسردگی نکرد؟ از این جهت تأمین سلامت روانی و فیزیکی شهر و شهروندان درم حیط زیست شهری، از وظایف ذاتی و بدیهی شوراست.

پرهیز از حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی

 قطعاً،  برای مقابله با معضل جهان افسردگی باید به عمل درمانی به جای حرف درمانی روی آورد. این اقدام موجب ایجاد روحیه نشاط و امید در میان شهروندان خواهد شد و  هم به حل مشکلات دیگری نظیر جمع آوری و دفع بهداشتی زباله، سلامت و بهداشت آب شرب و موادغذایی، پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب و رفع مشکل ابگرفتگی، نظافت شهری شامل خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات، مدیریت پسماندهای بیمارستانی و بازیافت زباله …کمک شایانی خواهد کرد.

پرهیز ار حرف‌درمانی و تاکید بر عمل‌درمانی در شهر

شهر سالم، شهروندان سالم‌تر

 شهر سالم، با شهروندان سالم‌تر معنا پیدا می‌کند. حرف زدن خوب است به شرطی که عمل را هم درپی داشته باشد. وگرنه  فقط حرف زدن و شعاردادن چاره‌ی کار نیست. عمل درمانی را سرلوحه کنیم. تا باورمان کنند. شهروندان را  با وعده و وعیدهای نشدنی دلسرد و سرخورده و افسرده نکنیم. در روز جهانی بهداشت، شعار سال را فراموش نکنیم. مقابله با افسردگی.وعده‌های حقیقی و شادی بخش به شهروندان بدهیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل