آبشارهای البرز را بشناسیم

آبشارهای البرز را بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی استان البرز استان البرز سی و یکمین استان ایران است. این شهر در ۲۰ کیلومتری غرب تهران و در حوزه استحفاظی استان تهران قرار گرفته بود که با جمعیتی بالغ بر ۱٬۶۱۴٬۶۲۶ نفر، چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌گردد. این استان دارای  آبشارهای بسیار زیادی ازجمله آبشار سیرود، آبشار سنج، آبشار کرکبود و آبشار خور است.

آبشار سیرود

روستای سیرود در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ در ارتفاع دو هزار۲۵۰ متری از سطح دریا و در کنار رودخانه‌ای دائمی و زیبا هم نام روستا واقع‌شده است، این رودخانه در جهت شمال، جنوب از کوه‌های پلنگ دره و اخرک سرچشمه گرفته به‌طوری‌که شاخه‌هایی از این رودها در برخی قسمت‌ها به‌صورت آبشارهای کوچک دیده می‌شود که منظره بسیار زیبایی به وجود آورده است.

آبشار سنج

روستای سنج از توابع ساوجبلاغ در ارتفاع دو هزار۸۰۰ متری از سطح دریا در منطقه‌ای کوهستانی واقع‌شده است ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر است  که بالای روستا و در دل دره‌ای زیبا جریان دارد.

آبشارهای البرز را بشناسیم

آبشار کرکبود

این آبشار بسیار مهم و مشهور ایران، در منطقه طالقان، شمال آبادی کرکبود ۱۱۵ کیلومتری کرج قرار دارد، با پیمودن مسیری طولانی از کرج به‌طرف زیاران و شهرک طالقان، ازآنجا به روستای کرکبود می‌رسیم، آبشار کرکبود ۲۰ متر ارتفاع دارد.

آبشار خور

آبشار خور در شمال کرج و حدود ۳۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد ارتفاع این آبشار حدود ۶۰ متر است و آب آن باوجود کم‌حجم بودن با شدت فراوان بر روی تخته‌سنگ‌های پایین اصابت می‌کند و صدای سمفونی زیبایی آن انرژی مضاعفی را در دل بازدیدکنندگان جای می‌دهد.

پایان پیام

 

کد خبر : 38530 ساعت خبر : 5:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38530
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات