آبی‌ترین آسمانی زمین در تماشاخانه‌ ماه روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه- ساعت ۱۹- در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

محمد قاسمی در این‌باره گفت: «آبی‌ترین آسمانی زمین» راجع به مصائب و دردهای جنگ است اما نمی‌توان به آن نمایش دفاع مقدسی اطلاق کرد.

وی افزود: معتقدم در تئاتر از عبارت دفاع مقدس، سوء استفاده‌های بسیاری شده است. متاسفانه اجرای نمایش‌های نازل و کم‌محتوا در زیر عنوان دفاع مقدس باعث شده تماشاگران ما نسبت به آثار این ژانر بدبین شوند که البته حق دارند. خود من در دوره‌ی کودکی، جنگ را تا مغز استخوان، حس و درک کرده‌ام و عبارت دفاع مقدس نیز برایم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از این رو ۹۰ درصد کارهایم در تئاتر نیز با موضوع دفاع مقدس یا پیرامون آن بوده است. بنابراین سوء‌استفاده از این عبارت و ژانر برایم خیلی ناگوار است.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: «آبی‌ترین آسمانی زمین» راجع به زخم‌ و دردهایی است که آثارش پس از جنگ نیز بر روح افراد همچنان باقی می‌ماند. این نمایش روایت اتوبیوگرافی ۳ نفری است که دچار همان درد و مصائب‌ جنگ شده‌اند. یکی از آن‌ کارکترها، کودکی خود من است. بی‌اغراق عرض می‌کنم این نمایش صادقانه‌ترین اثر نمایشی من است که زمان بسیاری نیز صرف تولیدش کرده‌ام.

وی در مورد شکل ساختاری اجرای خود توضیح داد: این نمایش در حوضچه‌ای پر از آب به مساحت حدود بیست متر مربع در وسط صحنه اجرا می‌شود. سالن اجرا نیز سه سویه چیدمان می‌شود و در لحظاتی بازیگر و تماشاگر با هم در ارتباط قرار می‌گیرند.

قاسمی گفت: «آبی‌ترین آسمانی زمین» پاییز سال گذشته در پلاتوی اجرای مجموعه‌ی تئاتر شهر، اجرای موفقی داشت و خوشحالم که  اکنون فرصت دوباره‌ای شده تا در مجموعه‌ حوزه هنری نیز شاهد به صحنه رفتنش باشم.

گفتنی است زنگ افتتاحیه‌ نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» توسط نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما، روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۹، در تماشاخانه ماه حوزه هنری نواخته خواهد شد. این نمایش تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه میزبان تماشاگران خواهد بود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت به صورت آنلاین می‌توانند به سایت WWW.TIC8.COM مراجعه کنند.

پایان پیام

 

کد خبر : 40663 ساعت خبر : 5:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40663
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات