احداث فرهنگ‌سرای کیو از ضروریات است

احداث فرهنگ‌سرای کیو از ضروریات است

پایگاه خبری گلونی، آتوسا رحمتی: جذاب‌ترین و ارزانترین و قابل دسترسی ترین جاذبه‌ی گردشگری شهری خرم‌آباد، مجموعه‌ی تفریحی گردشگری کیو با محوریت دریاچه‌ی کیوست.

این در حالی است که این فضای بی نظیر، باوجود ظرفیت‌های بی همتایش، مهیای برنامه‌های فرهنگی و گردشگری نیست و همچنان همه‌ی برنامه‌های اجرایی در این محوطه به صورت سنتی انجام می‌شود و تمهیدی برای احداث یک فرهنگ‌سرا، یک سالن روباز و غرفه‌های دائمی نمایشگاهی هرچند به تعداد کم صورت نپذیرفته است.

گذشته از برخی نمادها و وسایل ورزشی خبری از عناصر فرهنگی در این مساحت قابل توجه و چشمگیر نیست. اگر بخواهیم گرایش مردم به ورزش در اطراف دریاچه را هم به دقت بررسی کنیم، باز هم جایگاه پیش بینی شده‌ای برای ورزش به ویژه دوچرخه سواری در خطوط ویژه نمی‌یابیم.

تجربه‌ی سالیان نشان می‌دهد که مجموعه‌ی کیو در فصول مختلف سال پرتردد است و طرفداران ثابت خودش را دارد.

حالا می‌ماند که مسئولان تصمیم بگیرند که سیگار و قلیان همچنان از اقلام مصرفی جوانان جویای تفریح و فراغت باشد یا برایشان خوراک‌های فرهنگی و اغذیه‌های مغذی معنوی فراهم شود.

احداث فرهنگ‌سرای کیو از ضروریات است

سال‌هاست که در شهرهای کوچک و بزرگ دیگر،پارک‌ها فرهنگ‌سازی شده‌اند و نگارستان‌ها و فرهنگ‌سراهای متعدد در فضاهای سبز شهری بر زیبایی و کاربری این اماکن افزوده‌اند؛ در خرم‌آباد ما، تا امروز اراده‌ای بر فرهنگی سازی این پتانسیل‌های پربازده وجود نداشته است؛ این در حالی است که بسیاری از بوستان‌های شهر، این قابلیت را دارند و دائمی‌سازی ارائه‌ی خدمات فرهنگی بر تقویت روحیه شهروندی و مشارکت پذیری شهروندان اثرات بی بدیلی دارد.

جای “فرهنگ‌سرای کیو” به شدت در هیاهوی شلوغی‌های این گردشگاه، خالی است و انتظار می‌رود مسئولان امر فرصت‌ها را به موقع دریابند و اینگونه از حیف و میل خشک و خالی طبیعت و انرژی جوانان این سرزمین و بی انگیزگی‌ها و هدف‌گم‌کردگی‌هایشان پیشگیری کنند.

پایان پیام

کد خبر : 38576 ساعت خبر : 0:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات