اقامت ۵۰۰هزار نفرشب در گیلان

اقامت ۵۰۰هزار نفرشب در گیلان

استاندار گیلان گفت: براساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا ۲۹ اسفند ۹۵، ۲۴۱ هزار خودرو وارد گیلان شدند که ۷ درصد رشد دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر محدعلی نجفی در دیدار نوروزی با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، فرارسیدن سال جدید را به ایشان تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای استقبال از گردشگران نوروزی، اظهار کرد: براساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا ۲۹ اسفند ۹۵، ۲۴۱ هزار خودرو وارد گیلان شدند که ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: در این مدت همچنین حدود ۵۰۰ هزار نفرشب اقامت در استان داشتیم که ۱۷ درصد بیشتر از پارسال است.

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار، با اشاره به پیام نوروزی رئیس جمهوری عنوان کرد: دکتر روحانی در این پیام به خوبی اقدامات انجام شده برای خدمت به مردم را تشریح کرد.

اقامت ۵۰۰هزار نفرشب در گیلان

وی گزارش رئیس جمهوری از پیشرفت های کشور و کارهایی که سال گذشته انجام شده را جامع دانست.

امام جمعه رشت با اشاره به گزارش رئیس جمهوری در خصوص دو برابر شدن تولید نفت و میعانات گازی در کشور خاطرنشان کرد: از دستاوردهای کشور پس از توافق هسته ای جلوگیری از سیر نزولی صادرات نفت بود.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان آخرین کتاب خود با عنوان «حمایت جدی اسلام از زن و تشکیل خانواده و تداوم آن» را به استاندار گیلان هدیه داد.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر رشت تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

پایان پیام

کد خبر : 38125 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38125
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات