بازدید ۵هزار و ٨٢ گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک

بازدید ۵هزار و ٨٢ گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک

مدیر قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: پنج هزارو ٨٢ گردشگر نوروزی دراولین روز سال ٩۶ از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد بازدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، احمد نصرالهی روز چهارشنبه با اشاره به این که بازدید نوروزی قلعه فلک‌الافلاک از ۲۸ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۶ ادامه دارد اظهارکرد: این تعداد بازدید کننده درمدت مشابه سال گذشته چهارهزارو ١٨۶تن بوده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود آمار بازدید کنندگان نوروزی قلعه فلک‌الافلاک تا ۱۵۰ هزار تن افزایش یابد.

بازدید ۵هزار و ٨٢ گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک

نصرالهی افزود: ۹۸ نفر در دو شیفت کاری به بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک‌الافلاک با توجه به وجود محوطه و ۲ موزه باستان شناسی ومردم شناسی ۲۵ هزار ریال است.

قلعه تاریخی فلک‌الافلاک بر بلندای تپه‌ای باستانی و در مرکز شهر خرم‌آباد واقع شده است، از این قلعه در منابع تاریخی مکتوب با نام‌های متفاوت، دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک یادشده، این اثر از یادگارهای شهر کهن شاپور خواست و بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی برمی گردد.

موزه قلعه فلک‌الافلاک پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، موزه فلک‌الافلاک نام گرفته و شامل بخش‌های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستان‌شناسی می‌شود، در تالار موزه مردم‌شناسی، عکس‌ها و ماکت‌های کوچک و بزرگ متعددی از شیوه‌ها و رسوم گوناگون زندگی مردان وزنان عشایر و روستایی در منطقه لرستان به نمایش گذاشته شده است.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزارو ۳۰۰ متر مربع، شامل هشت برج دو صحن و ۳۰۰ جان پناه می‌باشد که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ آجر، خشت و ملات گچ و آهک در ساخت این اثر استفاده شده است.

پایان پیام

کد خبر : 38203 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

قلعه فلک الافلاک مرکز امپراطوری ایران./زنده باد لرستانات