باغ گلستان میزبان نمایشگاه صنایع دستی

باغ گلستان میزبان نمایشگاه صنایع دستی

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی لرستان در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در باغ گلستان دایر است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، غلامرضا سلیمانی از برپایی غرفه‌های فروش تولیدات صنایع دستی به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با توجه به جایگاه صنایع دستی در تولید ثروت و اشتغال زایی و در راستای حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران استان، تعداد ۳۲ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی باغ گلستان به این هنرمندان اختصاص داده شد تا از این طریق تولیدات خود را در معرض فروش قرار دهند.

باغ گلستان میزبان نمایشگاه صنایع دستی

سلیمانی در ادامه افزود : بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در سه حوزه صنایع دستی روستایی، عشایری و شهری وجود دارد که در رشته‌های مختلف مانند بافت گلیم ، جاجیم ، ورشو سازی، تراش سنگ‌های قیمتی و سایر رشته‌های دیگر در استان مشغول فعالیت می‌باشند.
وی در پایان اعلام نمود: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی لرستان در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب دایر بوده و بازدید کنندگان محترم می‌توانند از غرفه‌های مرتبط با صنایع دستی اصیل لرستان که در این نمایشگاه برپاست، دیدن نمایند.

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 38189 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38189
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات