بر شانه‌های نی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: «بر شانه‌های نی» برگزیده‌ی سوگ سروده‌های شاعران استان چهارمحال و بختیاری است که توسط وحید برزگر قهفرخی گردآوری و در ۱۰۰۰ نسخه چاپ و روانه بازار شده است.

حجت الله شیرانی افزود:  این کتاب حاصل سوگواره ای با همین عنوان است که با مشارکت  هیئت شیفتگان وصل فرخ شهر و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد و بخشی از آثار آن نیز بعد از برگزاری سوگواره توسط گردآورنده از شاعران نقاط مختلف استان جمع آوری و به آن افزوده شد.

به گفته وی، این کتاب شامل ۹۶ شعر در قالب‌های غزل، رباعی و چهارپاره از ۴۵ شاعر استان چهارمحال و بختیاری است که توسط انتشارت سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

شیروانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه داشتن شاعرانی چون عمان سامانی، دهقان سامانی، آصف قهفرخی، مطبوع قهفرخی، بیضای جونقانی، روشن دل دهکردی و بسیاری دیگر از شاعران بنام در عرصه شعر آیینی، جایگاه والای خود را تثبیت کرده و در حال حاضر نیز شعر این استان مرتبه ویژه ای در ادبیات آیینی این مرز و بوم دارد.

وی گفت: کمتر شاعری را در استان چهارمحال و بختیاری می توان نام برد که در حوزه ادبیات عاشورایی اثری خلق نکرده باشد.

شیروانی ادامه داد: «بر شانه‌های نی» با هدف  تولید اشعار فاخر، با نگاهی نو به واقعه عظیم کربلا و شناختن و شناساندن آثار تولیدی شاعران  این مرز و بوم در این موضوع تولید شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این کتاب در دیدار هنرمندان استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد معرفی و برای مزین شدن به تقریظ  به ایشان تقدیم شد.

به زودی از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از این کتاب شعر با حضور شاعران استان رونمایی خواهد شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 40634 ساعت خبر : 4:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات