تالاب‌های پلدختر ثبت جهانی شوند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود تالاب‌های پلدختر ثبت جهانی شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا منطقه لرستان، سیدحمیدرضا کاظمی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز پلدختر اظهار کرد:

رودخانه کشکان در حوزه پلدختر و معمولان با توجه به غالب بودن شغل کشاورزی در این منطقه منبع درآمد مردم محسوب می‌شود اما متاسفانه در بالادست رودخانه کشکان گیاهان آب‌دوست کشت می‌شود که نیاز دارد با وجود خشکسالی و کمبود آب به جای این گونه‌ها از کشت سایر گیاهان استفاده شود.

وی سد معشوره را تهدیدی برای کشاورزی شهرستان پلدختر دانست و افزود: انتظار می‌رود احداث این سد که از نظر زیست محیطی مناطق پایین‌دست را تهدید می‌کند، مورد مطالعه مجدد قرار گیرد.

کاظمی در ادامه یادآور شد: شهرستان پلدختر با مساحت ۳۸۶ هزار هکتار از نظر زیست محیطی با وجود تالاب‌ها و زیستگاه‌های سمندر لرستانی، پلنگ و بزکوهی دارای ویژگی‌های خاصی است که نیازمند قرار گرفتن در منطقه شکار و صید ممنوع است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تالاب‌های ۱۱گانه و بی‌نظیر شهرستان پلدختر ویژگی‌های خاصی دارند و انتظار می‌رود ثبت جهانی شوند.

تالاب فصلی ولی عصر(عج) منطقه مناسبی برای اجرای طرح شیلات است که نیاز به حمایت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و شیلات کشور و مشارکت مردم دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده و متعدد و سخت گذر بودن شهرستان پلدختر راه‌اندازی پاسگاه اطفای حریق در این شهرستان ضروری است.

کاظمی در پایان گفت: محیط زیست شهرستان پلدختر نیازمند تقویت است، چراکه در اداره این شهرستان با وجود ۱۲ پست سازمانی هفت نفر در آن مشغول خدمت هستند و از نظر نیروی انسانی تجهیزات و پاسگاه اطفای حریق نیازمند توجه است.

پایان پیام

کد خبر : 39381 ساعت خبر : 0:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39381
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات