دومین نشست تاریخ شفاهی کتاب برگزار می‌شود

دومین نشست تاریخ شفاهی کتاب برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، دومین نشست از سری دوم سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی کتاب با حضور جمشید اسماعیلیان، مدیر انتشارات پرتو و نصرالله حدادی نویسنده و پژوهشگر روز  چهارشنبه(۳۰ فروردین ماه)  از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

گفتنی است نشست‌های تاریخ شفاهی کتاب به معرفی فعالان قدیمی حوزه نشر از گذشته تاکنون اختصاص دارد و در آن مدیران انتشارات درباره شروع به کار و روند نشر در انتشارات خود می‌گویند.

کتاب «تاریخ شفاهی کتاب» حاصل ثبت و ضبط خاطرات و تجربه‌های ناشران پیشکسوت و موفق حوزه نشر  است که از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است. این کتاب حاصل  سلسله برنامه‌های « تاریخ شفاهی کتاب» است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شد.

دومین نشست تاریخ شفاهی کتاب، ساعت ۱۷ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

دومین نشست تاریخ شفاهی کتاب برگزار می‌شود

ایران (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، به معنی سرزمین آریایی‌ها) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران، کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (هفدهم درجهان) و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۷۹٬۹۲۶٬۲۷۰ نفر جمعیت (هجدهم درجهان) است.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است و همچنین از شمال به دریای خزر (کاسپین) و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

ایران از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است. سیستم سیاسی کنونی ایران بر اساس قانون اساسی ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) بنا شده‌است که ترکیبی از یک دموکراسی نیابتی (دموکراسی پارلمانی یا مجلسی) با یک حاکمیت دینی است که فقهای اسلامی تحت یک مفهوم (رهبر ایران) بر آن حکمرانی می‌کنند. حکومت مشروطه سلطنتی دودمان پهلوی در ایران با انقلاب ۱۳۵۷ سرنگون شده و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد.

پایان پیام

کد خبر : 40871 ساعت خبر : 7:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40871
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات