سایه‌توسایه و سیزیف و کمدی مرگ روی صحنه می‌روند

سایه‌توسایه و سیزیف و کمدی مرگ روی صحنه می‌روند

نمایش‌های «سایه تو سایه» و «سیزیف و کمدی مرگ» از فردا (یکشنبه) اجرای خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، در دومین هفته سال ۹۶، نمایش‌هایی به صحنه می‌روند که برخی آنها اجراهای خود را اسفند ماه ۹۵ آغاز کردند و برخی دیگر در بهار ۹۶ به کار خود ادامه می‌دهند.

نمایش «سایه تو سایه» به نویسندگی و کارگردانی داود فتحعلی بیگی از فردا ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در سالن علی نصیریان پردیس تئاتر تهران (خاوران) اجرا می‌شود.

در این نمایش داوود داداشی، غلام بابوته، منیژه داوری، ساسان مهرپویان، مهدی صفاری‌نژاد، سپیده معصومی، محمد رخشنده‌پی و نسیم توکلی ایفای نقش می‌کنند.

داستان نمایش «سایه تو سایه» درباره دختری است که پدرش برای وی محدودیت‌های بسیاری را ایجاد کرده و قرار است خواستگاری بیاید که پدر از قبل داماد را انتخاب کرده و تمام قرارها را با پدر داماد گذاشته است. از قضا پدر داماد هم همین کار را کرده و پسرش هیچ اطلاعی ندارد. در این میان دختر تصمیم می‌گیرد قبل از ازدواج پسر را ببیند و از کاکا نوکرسیاه خانه کمک می‌گیرد تا پسر را ببیند.

نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» نیز برگفته از نمایشنامه روبر مرل و کارگردانی علی ضیائی و مسعود روستا، ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در تئاتر باران نمایش داده می‌شود.

این نمایش با بازی محمدرضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطیفی، محمدعلی حسینعلی‌پور و مسعود روستا، توسط علی ضیایی بازنویسی شده است.

در عین حال اجرای نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی در ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تماشاخانه سنگلج ادامه دارد.

این نمایش که از سومین روز فروردین ماه چراغ صحنه‌های نمایش را در سال جدید روشن کرد، با بازی محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، ثمیلا کریمی، رضا گیلانپور و حمیدرضا مرادی بر اساس اثری از آنتوان چخوف است و به زبان محلی گیلانی اجرا می‌شود.

نمایش‌هایی که به اجرای خود ادامه می‌دهند

همچنین نمایش‌هایی شامل «آخرین نامه»، «مافیا»، «بازگشت به خانه»، «مستند شلتر» و «برای کلاه آهنی‌ها» که از اسفند سال ۹۵ اجرای خود را آغاز کرده‌اند، از فردا به صحنه می‌روند.

سایه‌توسایه و سیزیف و کمدی مرگ روی صحنه می‌روند

نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا ساعت ۱۸ به مدت ۹۰ دقیقه در سالن ۲ تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود.

نمایش «مافیا» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند نیز ساعت ۲۱ به مدت ۸۵ دقیقه در تئاتر باران نمایش داده می‌شود.

سالن ارغنون نیز ساعت ۱۸ به مدت ۷۵ دقیقه به استقبال نمایش «بازگشت به خانه» نوشته هارولد پینتر و کارگردانی رامین معصومیان می‌رود.

همچنین نمایش «مستند شلتر» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی امین میری ساعت ۱۷:۳۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر به اجرا می‌رسد.

پژمان عبدی نیز ساعت ۱۹ به مدت ۸۰ دقیقه نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» را در تئاتر باران به اجرا می‌رساند.

این نمایش تاکنون دو بار تمدید اجرا شده و تا آخرین روز هفته جاری به صحنه خواهد بود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 38321 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38321
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات