غرضی درباره روحانی درست می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امروز، در سومین روز از زمان مشخص شده برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، محمد غرضی با برنامه تقسیم استان‌های بزرگ کشور به میدان آمد.

غرضی در سخنرانی که بعد از نام‌نویسی داشت از رئیس جمهورهای گذشته سخن گفت و با اعتراض به گروه‌های چپ و راست عنوان کرد که رضایت ملت دیگر با این دو گروه به دست نمی‌آید. این‌که غرضی در سخنرانی‌هایش به چه برنامه‌هایی اشاره کرد بماند،‌ اما می‌خواهم از صحبت‌های ایشان در مورد آقای روحانی بگویم. غرضی در سخنرانی خود به نکته قابل توجهی از روحانی اشاره کرد. به گفته وی روحانی هزینه‌های کشور را خیلی بالا برده است و دیگر نمی‌تواند با شعارهای گذشته رای بیاورد.

این نظری کاملا درست است. برای مردمی که در سال ۹۲ از گرانی‌های سرسام‌آور و اوضاع نابه‌سامان به تنگ آمده بودند شعارهای انتخاباتی روحانی روزنه امیدی بود اما حالا که مردم باز هم فقیرتر از ۴ سال گذشته‌شان شده‌اند دیگر این صحبت‌ها اثری نخواهد داشت. یک نگاه گذرا،‌ نه حتی دقیق و موشکافانه به وضع اقتصادی جامعه گواه خوبی برای این نظر است. نمی‌توان اتفاق‌های مثبتی را که در طول این مدت ۴ ساله افتاده در نظر نگرفت. در دولت روحانی بهترین چیزی که نسبت به دولت احمدی‌نژاد تغییر کرد وجهه ما در روابط بین‌الملل بود. این‌ها درست. نمی‌خواهم چیزی را نادیده بگیرم یا حکمی کلی صادر کنم. اما وضعیت اقتصادی و در پی آن معیشت مردم موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

ممکن است ما روزی حتی یک خبر فرهنگی،‌ هنری،‌ سیاسی و… نخوانیم اما اقتصاد در لحظه لحظه زندگی‌مان اثر گذار است. بخش اعظمی از هر تصمیم در زندگی‌مان به همین اقتصاد ربط پیدا می‌کند. مردم ایران حالا دیگر به دو دسته فقیر و غنی تقسیم شده‌اند که دسته اول روز‌به‌روز فقیرتر و دسته دوم غنی‌تر می‌شوند. پس مسائل اقتصادی و گرانی هنوز هم مسئله اصلی همین مردم است. اگر روحانی می‌خواهد مردم را با خود همراه کند دیگر نمی‌تواند از این موضوع به عنوان یک نکته مثبت یاد کند. و این گره کور کلاف برنامه‌های روحانی است که رقیبانش قطعا با آن به او حمله خواهند کرد. مگر این‌که روحانی خودش را به‌گونه‌ای از این مشکل رها کند.

کاش همه این نامزدها بدانند که وضعیت اقتصادی باید ریشه‌ای حل شود و دیگر نمی‌توان به این مردم وعده‌های مبالغ ماهانه داد و آن‌ها را به پای صندوق‌های رای کشاند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 40154 ساعت خبر : 11:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات