معرفی کیبورد فارسی با نیم‌فاصله‌ی استاندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از سایت خوابگرد، سعید مهرپویا یک کیبورد فارسی جدید با نام تری‌لی‌اوت بهار نوشته که برای همه‌ی ویندوزها و با نیم‌فاصله‌ی استاندارد است.

ویژگی‌های کیبورد فارسی تری‌لی‌اوت بهار ۱

۱ـ روی همه‌ی ویندوزها (۷و ۸ و ۱۰ هم ۳۲ و هم ۶۴ بیتی) کار می‌کند.
۲ـ برخلاف نسخه‌ی قبلی، به اجرای هرباره نیاز ندارد.
۳ـ نیم‌فاصله به صورت استاندارد بر روی شیفت‌+فاصله قرار دارد.
۴- ـ حرف‌های «پ» و «ژ» سرجایشان (تری‌لی‌اوت قبلی) هستند.
۵- «ت» گرد بر روی شیفت+«ه» قرار دارد.
۶- گیومه، کروشه، نشانه‌های زیر و زبر و پیش و تنوین‌ها مانند تری‌لی‌اوت وجود دارد.
۷۷ـ همه‌ی عددها در ردیف بالا و به فارسی در دسترس است.

راهنمای نصب کیبورد فارسی:

ابتدا فایل فشرده‌ی کیبورد فارسی تری‌لی‌اوت را از این لینک دریافت کنید. پس از دریافت، فایل فشرده (ZIP) را با راست‌کلیک و کلیک روی گزینه‌ی Extact Heree باز کنید. درون پوشه‌ی (Traylayout Bahar 1.0) فایل اجرایی (setup.exe) را بیابید و آن را اجرا کنید. برای اجرا بهتر است بر روی آن کلیک راست کنید و «نصب به عنوان مدیر» (Run as sdministrator) را انتخاب کنید. تصاویر راهنما را ببینید. نصب در کمتر از یک دقیقه و در پس‌زمینه انجام می‌شود (در این زمان چیزی نمایش داده نمی‌شود). پس از پایان نصب، پیام «کامل‌شدن نصب» نمایش داده می‌شود که باید آن را ببندید. هم‌چنین بهتر است پس از نصب، سیستم را دوباره راه‌اندازی (ری‌استارت) کنید. اگر نصب درست انجام شده باشد، صفحه‌کلید تازه‌ای با نام Persian (Tray Layout) Keyboard افزوده می‌شود که، هنگام تایپ در هر محیطی، با شیفت+کنترل می‌توانید آن را انتخاب کنید. فقط می‌ماند این که دیگر صفحه‌کلیدهای فارسی را، مطابق با راهنمای تصویری، از ویندوز خود پاک کنید.

نصب اولیه‌ی برنامه با راست‌کلیک

کیبورد فارسی

 پیام پایان نصب کیبورد فارسی تری‌لی‌اوت

کیبورد فارسی

روش حذف یا افزودن کیبورد فارسی در نسخه‌های ویندوز:

ــ ویندوز ۷
در ویندوز ۷ به کنترل‌پنل بروید. سپس region and language را انتخاب کنید. زبانه‌ی Keybouards and languages را بزنید و پس از آن change keyboards در پنجره‌ی جدید زبان فارسی (Persian) را انتخاب کنید و سپس حذف (Remove) کنید. راهنمای تصویری:

کیبورد فارسی

سپس:

کیبورد فارسی

ــ ویندوز ۸ و ۱۰
به کنترل‌پنل بروید. سپس language را انتخاب کنید. در پنجره‌ی جدید زبان فارسی (Persian) را انتخاب کنید. پنجره‌ی دیگری باز می‌شود که صفحه‌کلیدهای فارسی را نمایش می‌دهد. آنها را حذف (Remove) کنید. راهنمای تصویری:

کیبورد فارسی

سپس:

کیبورد فارسی

و آخر:

کیبورد فارسی

این کیبورد و راهنمای آن را دوست خوب من سعید مهرپویا نوشته است. اگر پس از نصب این کیبورد فارسی به مشکل برخوردید، حتماً با ذکر مشخصات ویندوز خود همین جا یا در سایت خودش کامنت بگذارید تا مشکل را رفع کند.

برای مطالعه‌ی راهنمای نصب کیبورد فارسی با نیم‌فاصله در موبایل و تبلت‌های اندرویدی یا آی‌او‌اس و نیز سایر سیستم‌ها این‌جا را کلیک کنید.

برای آشنایی با نیم‌فاصله و موارد کاربرد نیم‌فاصله به صورت استاندارد در کیبورد فارسی این‌جا را کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 39692 ساعت خبر : 5:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39692
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات