نمایشگاه نقاشی ژکال گشایش می‌یابد

نمایشگاه نقاشی ژُکال گشایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی «ژُکال» از میان ۱۲۱۹ اثر و ۵۰۳ شرکت کننده از هنرمندان جوان دانشجو از سراسر دانشگاه‌های ایران، تعداد ۱۱۴ اثر به مرحله دوم این جشنواره راه پیدا کرده است. پس از انتخاب نهایی، آثار منتخب برای شرکت در نمایشگاه گروهی و رقابت برای آثار برگزیده جشنواره در گالری پردیس ملت به نمایش در می‌آیند.
داوری این آثار طی دو مرحله توسط استادان دانشگاه‌های هنر کشور صورت می‌گیرد، که دکتر بهنام کامرانی، استاد علیرضا جدی و دکتر جمال عرب زاده داوری آثار این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

 

نمایشگاه نقاشی ژُکال گشایش می‌یابد

گشایش نمایشگاه آثار منتخب نقاشی «ژکال» جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا هشتم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.
اریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد. در آن زمان از عمر شهر ملبورن فقط پنجاه سال گذشته بود.
پایان پیام

کد خبر : 39465 ساعت خبر : 3:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39465
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات