نمایش آخرین فیلم کیارستمی در کن

با اعلام فیلم‌های بخش مسابقه، نوعی نگاه، فیلم کوتاه، سینه‌فونداسیون و خارج ازمسابقه در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ نمایندگان ایران در این رویداد جهانی سینما مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «لرد» ساخته محمد رسول‌اف در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن انتخاب شده است. در این بخش فیلم‌هایی از متیو آمالریک، لوران کانته، میشل فرانکو و کیوشی کوروساوا نیز حضور دارند.

«لِرد» (به معنی ته نشست مایعات) عنوان آخرین ساخته محمد رسول اف است، که پس از چند سال دوری از تولیدات رسمی سینمای ایران، زمستان سال گذشته با دریافت پروانه ساخت در سکوت خبری، در شمال کشور و بخش‌هایی از آن در تهران مقابل دوربین رفت. در خلاصه داستان «لِرد» آمده است: رضا با دوری جستن از شهر، در مزرعه خود مشغول به کار است. او همراه خانواده‌اش در دامن طبیعت زندگی آرامی دارد. اداره مزرعه با مشکلاتی روبرو شده است. رضا می‌خواهد این مشکلات را با دوری از زنجیره روابط فاسد محلی پشت سر بگذارد.

در بخش مسابقه فیلمی از سینمای ایران پذیرفته نشد. اما در بخش خارج از مسابقه فیلمی که عباس کیارستمی در حال ساخت آن بود، به نمایش درمی‌آید. «۲۴ فریم» بر مبنای ۲۴ فیلم چهار و نیم  دقیقه‌ای که عباس کیارستمی در سه سال گذشته کارگردانی کرده گردآوری شده است. هر فیلم از یک صحنه ثابت بر مبنای پنج نقاشی و ۱۹ عکس تشکیل شده است.

همچنین فیلم «آن‌ها» ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده نیز در این بخش نمایش داده می‌شود. قزوینی‌زاده سه سال پیش با فیلم کوتاه «سوزن» برنده جایزه اصلی بخش سینه‌فونداسیون فیلم‌های دانشجویی شده بود. او «آن‌ها» را در آمریکا و به زبان انگلیسی ساخته است.

یک فیلم دیگر هم از سینمای ایران در بخش سینه فونداسیون فیلم‌های دانشجویی و یک فیلم نیز در مسابقه فیلم‌های کوتاه پذیرفته شده است. فیلم کوتاه «زمان ناهار» از علیرضا قاسمی در میان نه فیلم بخش فیلم کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۷ قرار دارد. «وقت ناهار» داستان یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر درگذشته‌اش به بیمارستان رفته‌ است.

 فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک، نیز در بخش سینه فونداسیون با ۱۵ فیلم دیگر رقابت می‌کند. داستان «حیوان» درباره مردی است که تلاش می کند خود را به آن‌سوی مرز برساند. بهرام و بهمن ارک پیش از این با ساختن فیلم‌های کوتاهی نظیر «نجس» درباره تصادف مردی مذهبی با یک سگ، «آفتاب‌سوخته»، «سیمین سینماست» و فیلم بلند «سویوق» درباره کودکی درگیر اضطراب در بین اهالی سینما شناخته شدند.

پایان پیام

کد خبر : 40129 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات