وضعیت جوی جاده‌های کشور در روز شنبه

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز شنبه ۵ فروردین ۹۶ اکثر مسیرهای کوهستانی با بارش برف و لغزندگی جاده‌ها روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سازمان هواشناسی برای جاده‌های کوهستانی در استان همدان، مرکزی،  لرستان، جاده‌های کوهستانی البرز از استان البرز تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی در روز شنبه بارش برف و لغزندگی جاده‌ها را پیش‌بینی کرده است.

همچنین وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه‌ها) برای نقاط شمال خوزستان،  هرمزگان بخصوص نیمه غربی استان، جنوب و غرب فارس ، شمال بوشهر و  جنوب و غرب کرمان، جنوب لرستان،  سیستان و بلوچستان بخصوص شمال استان و جنوب خراسان جنوبی اعلام شده است.

برای جزایر خلیج فارس نیز طی روزهای جمعه و شنبه  گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح  دریا نیز نا آرام و مواج پیش‌بینی شده است.

بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمالغرب، دامنه های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی می شود و رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد. در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات زیرتوصیه می‌شود:

۱- برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

۲- جلوگیری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیلهای حتی خشک

۳- انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگر

پایان پیام

 

 

کد خبر : 38245 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38245
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات