چشمه‌ها در خرم‌آباد به بیراهه می‌روند + فیلم

چشمه‌ها در خرم‌آباد به بیراهه می‌روند + فیلم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خرم‌آباد را شهر چشمه‌ها و سراب‌ها می‌خوانند. وجود ده‌ها چشمه دائمی و فصلی درون و بیرون از شهر، باعث خرمی و آبادانی این دره باستانی شده است.

آّب چشمه‌های درون شهر خرم‌آباد، به‌ غیر از درصد پایینی مانند سراب شَوا و گلستان، به گِلال می‌ریزد و با فاضلاب شهری که آن هم به این رودخانه می‌ریزد مخلوط می‌شود و در حقیقت هدر می‌رود.

چشمه‌ها در خرم‌آباد به بیراهه می‌روند

البته در سال‌های اخیر کارهایی برای استفاده از این چشمه‌ها صورت گرفته است. مانند چشمه گلستان که در ماه‌هایی از سال دریاچه کیو و حالا دریاچه پارک شاپوری را تغذیه می‌کند.

چشمه گرداُو بَردینَه (گرداب سنگی)، گرداب سراب دارایی، چشمه اِراز، سراب شهوا، و چشمه گلستان و دیگر چشمه‌ها پس از طی مسیری کوتاه و یا طولانی در مرکز شهر و گذشتن از جدول‌های انتقال آب‌های روسطحی و یا فاضلاب، همانطور که گفته شد به گلال می‌ریزند.

در صورت مهار و استفاده بهینه از این چشمه‌ها، علاوه بر اینکه از هدر رفتن این سرمایه‌ها جلوگیری می‌شود بلکه با تدابیری می‌توانند مکان‌های مناسبی برای پذیرش گردشگر شوند.

آب در کشور ما در حال تبدیل‌شدن به بحرانی بزرگ است و این کم‌توجهی‌ها در آینده زیان‌های جبران‌ناپذیری به خرم‌آباد خواهد زد.

در ادامه ویدئویی از هدررفتن آّب این چشمه‌ها ببینید:

پایان پیام

ویدئو از محمد دامغانی

کد خبر : 39743 ساعت خبر : 4:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39743
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات