کتاب زنی تنها بررسی می‌شود

کتاب زنی تنها بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی  به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «زنی تنها؛ فروغ و شعرش» از سلسله نشست‌های ادبیات و نقد ادبی فردا ( ۲۹ فروردین ماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

در این نشست سایه اقتصادی نیا، مهری بهفر و تینا حمیدی به عنوان سخنران حضور دارند.

«زنی تنها» عنوان کتابی است از مایکل کریگ هیلمن با ترجمه‌ی تینا حمیدی که در ۳۲۰ صفحه و توسط انتشارات هنوز در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است. این کتاب بررسی مستند زندگی و اشعار فروغ فرخزاد در فضای فرهنگی روشنفکران ایرانی در دهه‌های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ است.

کتاب زنی تنها بررسی می‌شود

نویسندۀ این کتاب مایکل کریگ هیلمن (متولد ۱۹۴۰) استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تگزاس و رئیس مؤسسۀ پرسپولیس (مرکز غیرآکادمیک آموزش زبان فارسی) در آستین است. هیلمن نخستین بار در سال ۱۳۴۴ به ایران سفر کرد و در دانشکده ادبیات دانشگاه مشهد به تدریس زبان و ادبیات انگلیسی پرداخت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۷ به سرای اهل قلم  واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو مراجعه کنند.

کتاب مجموعه‌ای از صفحاتِ نوشته‌شده، مصوّر، چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و…) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب، ورق و هر سمت یا روی هر ورق، صفحه نامیده می‌شود.

به جلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته می‌شود. کتاب در اندازه‌هایِ گوناگون دیده می‌شود. در ایران، قطع رحلی، وزیری و جیبی از مشهورترین قطع‌های کتاب است. کوچک‌ترین کتاب دنیا یک انجیل است که در موزهٔ کلیسایِ وانک اصفهان نگهداری می‌شود. اولین کتاب به زبان فارسی در هند و به دست یک ارمنی به زیور طبع آراسته شده‌است. از انواع دیگر کتاب، کتاب دیجیتالی (e-Book) است که کتاب در قالب بسته‌های نرم‌افزاری مانندِ پی‌دی‌اف ارائه می‌شود که وسایلی نیز به نام کتابخوان الکترونیکی مانندِ آمازون کیندل برای خواندن آن به کار می‌رود. نمونهٔ دیگری از کتاب غیرِ چاپّی کتاب صوتی است.

پایان پیام

کد خبر : 40749 ساعت خبر : 4:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات