گشایش موزه اپرای عروسکی در روز جهانی تئاتر

گشایش موزه اپرای عروسکی در روز جهانی تئاتر

موزه اپرای عروسکی به مناسبت روز جهانی تئاتر در محل تالار فرودسی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی موزه  اپرای عروسکی با حضور مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی،‌مهندس کاراندیش، معاون مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای گروه آران و در رأس آنان بهروز غریب‌پور و جمع کثیری از هنرمندان تئاتر و نمایش عروسکی در تالار فرودسی گشایش یافت.

در ابتدای این مراسم، مهدی شفیعی درباره پروسه نامگذاری روز هنرهای نمایشی و ثبت آن در تقویم رسمی کشور کلامی کوتاهی گفت. او همچنین از فعالیت اصغر همت، در مقام مدیرکل خانه تئاتر از ابتدای سال تاکنون تقدیر کرد و گفت:  دو اتفاق را در کنار سال ۹۵ در ارتقای جایگاه اجتماعی تئاتر مهم می‌دانم که یکی نامگذاری روز تئاتر و دوم نامگذاری ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر به نام تئاتر شهر است.

ولی در حالی پیام علی مرادخانی را خواند که تأکید کرد مرادخانی به همراه وزیر فرهنگ به تونس سفر کرده است و طبق برنامه قرار برآن بوده خود در این مراسم حضور داشته باشد. در این پیام علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت از احداث و طراحی موزه تئاتر در روزهای آتی سخن به میان آورده است.

بهروز غریب پور در سخنان خود گفت: تصور نمی‌کردم در این ایام تعطیل دوستان بزرگوار در خدمتشان باشیم.

او خطاب به کاراندیش گفت خانواده تئاتر بیشتر از اینها از شما توقع دارند و از او خواهش کرد به حرف‌هایش گوش دهد. او با اشاره به موانع مالی و کمبود مکان گفت ما با عشق چنین وانمود کردیم که در موقعیت خوبی قرار گرفته‌ایم.

گشایش موزه اپرای عروسکی در روز جهانی تئاتر

مدیر گروه آران در تمجید از صفی‌پور، مدیر بنیاد رودکی  گفت او کاری که دیگران در چهار سال   نکردند را در هشت ماه انجام داده است. وی درباره احداث موزه آن را به بهبوحه انقلاب ربط داد و خاطر نشان کرد این گمان وجود داشت که با انقلاب عروسک‌ها از بین روند. وی به تلاش‌هایش در سعدآباد و خاوران برای داشتن یک موزه اشاره کرد و درباره موزه اخیر گفت سه سال پیش طراحی برای مدیر وقت بنیاد رودکی ارسال شد؛ اما در دوره صفی‌پور مقدمات آن صورت گرفت.

غریب‌پور تأکید کرد این موزه متعلق به همه است و تأخیر گشایش آن به سبب مسئولیت در جشنواره فیلم فجر بوده است. او از وجود ششصد عروسک در این مجموعه خبر داد

مهندس کاراندیش نیز در سخنان کوتاهی گفت تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. وی خاطرنشان کرد در سفر به ۲۹ استان و ملاقات با مسئولان می دانیم که مشکلات بسیاری وجود دارد و برنامه عالی برای تئاتر و گالری و استقرار گروه‌ها داریم و با وجود بیش از صد پروژه باز هم با کمبود مکان مواجهیم. ما در نگهداری معدود مکان‌ها نیز مشکل داریم.

او این مشکلات را به کاهش درآمد نفتی ربط داد؛ ولی تأکید کرد دولت بودجه وزارت را افزایش داده است. او حمایت و ایجاد زمینه عالی آموزشی در استانها را وظیفه خود دانست و گفت سعی کردیم اعتبارات را به سمت استان‌ها پیش برده شود.

موزه اپرای عروسکی در طبقه فوقانی تالار فردوسی احداث شده است و در کنار آن مکتب آران نیز گشایش یافته است تا محل آموزش علاقه‌مندان به شیوه عروسکی گروه آران شود. غریب‌پور در این گردهمایی اشاره کرد گروه آران در دو سال گذشته نیروهای متعددی را تربیت کرده است که بخش عمده‌ای از آنان به عنوان همکار در گروه آران مشغول به فعالیت هستند.

این موزه در خیابان حافظ خیابان استاد شهریار مقابل تالار وحدت قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 38434 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات