گلونی

سلام دوباره پلنگ خوش‌شانس به زندگی

سلام دوباره پلنگ خوش‌شانس به زندگی

سلام دوباره پلنگ خوش‌شانس به زندگی

پلنگ خوش شانسی که هفته گذشته از تله گراز گیر کشاورزان در روستای سنه کوه شهرستان میاندرود در شرق مازندران نجات یافت، پس از پنج روز تیمار، در جنگل رهاسازی شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که یک قلاده پلنگ جوان حدود پنج ساله، اواخر هفته گذشته در تله گراز گیر کشاورزان مازنی در حاشیه پارک ملی پابند گرفتار شد که با کمک کشاورزان و کارشناسان محیط زیست از مرگ حتمی نجات یافت.
کوروس ربیعی افزود: پلنگ زخمی پس از تیمارداری دامپزشکان محیط زیست، به سلامت در جنگل محل استقرار رهاسازی شد.
وی اضافه کرد: برای پیگیری سلامت این پلنگ جوان دستگاه ردیاب نیز بر گردنش نصب شده تا در صورت احتمال بروز مشکل کمک‌های مورد نیاز انجام شود.
ربیعی اضافه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از ورود گراز به اراضی کشاورزی خود تله سیمی مرگبار را در زمین‌ها مستقر می‌کنند و هر حیوانی که دچار این تله شود، در صورت عدم پیگیری تلف می‌شود.
سلام دوباره پلنگ خوش‌شانس به زندگی
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران افزود: گاها پلنگ و یا سایر حیوانات طبیعت گرفتار این تله‌ها می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.
وی به کشاورزان توصیه کرد تا از تله سیمی برای حفاظت از اراضی خود استفاده نکنند و با شیوه‌های سنتی گذشته از جمله ایجاد سرو صدا از دستبرد گراز به اراضی کشاورزی ممانعت کنند.
ربیعی خاطرنشان کرد: براساس توافق محیط زیست با بیمه، اگر پلنگ و یا خرس به کشاورزان و دامشان خسارت وارد کنند، این شرکت بیمه‌ای غرامت لازم را به آنها پرداخت می‌کنند تا کشاورزان به این حیوانات کمیاب آسیب نرسانند.
در سال گذشته ۲ قلاده پلنگ در مازندران براثر سوانح رانندگی و تله گراز گیر تلف شدند.
مازندران یکی از مناطق سکونتگاهی پلنگ محسوب می‌شود که بنا به گزارش محیط زیست شواهد نشان می‌دهد که بیشترین پلنگ در جنگل‌ها و ارتفاعات مازندران زندگی می‌کنند.
پارسال محیط زیست با کمک یکی از شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد به ۴۰ کشاورز و دامدار خسارت دیده ناشی از حمله پلنگ در مازندران غرامت پرداخت کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام
خروج از نسخه موبایل