گلونی

گزارش از نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه تهران

گزارش از نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه تهران

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران صبح امروز در بوستان گفت‌وگو با حضور ۲۲۰ تولیدکننده داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی محمد مختاری در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران که از ۱۶ تا  ۲۲ اردیبهشت با راه اندازی کاروان گل و گیاه برگزار شد، گفت: سرانه گل در ایران  از نظر صادرات بسیار ناچیز است به طریقی که سالانه بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار صادرات گل داریم اما در کشور همسایه ترکیه بیش از یک میلیارد دلار در سال صادرات گل و گیاه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در کشور ما تنوع گل و گیاه زیادی وجود دارد، تصریح کرد: باید در زمینه بسته بندی تلاش کنیم تا بتوانیم صادرات را افزایش دهیم  چرا که ۱۵ هزار تولیدکننده گل و گیاه داخلی در کشور داریم و همچنین می‌توانیم با تبدیل گلخانه‌های سنتی و آموزش‌های لازم به منظور حمایت از صنعت گل وگیاه پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم.

گزارش از نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه تهران

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۵ نمایشگاه گل و گیاه و ۸ نمایشگاه فصلی برگزار شده است، تصریح کرد: شهردار تهران معتقد است در زمینه توزیع عادلانه فضای سبز باید تلاش کنیم و این کار را از محله محوری آغاز کرد تا فاصله جنوب و شمال شهر بدین طریق کاهش پیدا کند. امروز بهترین بوستان‌ها با وسعت زیاد در شهر تهران در دسترس همه مردم قرار دارند به طریقی که تا کنون ۲ هزار و ۲۱۲ بوستان منطقه‌ای، محلی و فرامنطقه ای احداث شده که این بوستان‌ها به استثنای کمربند سبز و فضای سبز بزرگراهی هستند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید براینکه قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز زیر ۱ متر با ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت بود، ادامه داد: تا سال ۸۴ این میزان فضای سبز به ۹ متر رسید که در حال حاضر شاهد سرانه سبز ۱۶٫۷ مترمربع به ازای هر نفر هستیم.

مختاری افزود: در پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه امسال شاهد ۲۲۰ واحد تولیدی داخلی و خارجی در نمایشگاه هستیم که این موضوع مشارکت فعال مؤسسات در قالب تشکل‌ها را رقم زده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل