ارائه برنامه اشتغال سبز دولت به زودی

ارائه برنامه اشتغال سبز دولت به زودی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه برنامه اشتغال سبز دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار در کنفرانس بلندپایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: اقتصاد کم‌ کربن و اقتصاد سبز و دستیابی به توسعه پایدار جزو برنامه‌های ایران است. با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه ایران که به تازگی شروع شده برنامه‌ریزی‌هایی برای همکاری با اتحادیه اروپا در موضوع توسعه پایدار در نظر گرفته‌ایم. با توجه به وضعیت اقلیمی شکننده‌ای که ایران دارد، همکاری برای حفاظت از کره زمین و مقابله با تغییرات اقلیم با اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دولت ایران اهداف بسیار قوی برای دستیابی به اقتصاد سبز تعریف کرده است، گفت: از همین رو آقای روحانی دولت خود را به نام دولت محیط زیست نامگذاری کرده است تا استراتژی‌های روشن برای ارتقای استانداردهای محیط زیست ایران رقم بخورد و با وجود مشکلات اقتصادی، محیط زیست در کنار اقتصاد قرار گرفته و جزو اولویت‌های کشور شمرده شد.

ابتکار با بیان اینکه این حرکت مسیر تازه‌ای را برای توسعه پایدار ایران رقم زده است،اظهارکرد: امیدواریم به راه‌حل‌هایی برای دستیابی به اقتصاد سبز و مقابله با اثرات تغییر اقلیم در ایران دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تولید نفت و گاز و صادرات آن، کشور مهمی محسوب می‌شود، گفت: ایران یکی از کشورهای درحال توسعه است که از اثرات منفی تغییر اقلیم رنج می‌برد همچنین کاهش نزولات آسمانی را به طور جدی احساس می‌کند و با افزایش دما همچنین پدیده گرد و غبار به ویژه در جنوب کشور و استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان مواجه است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد گرد و غبار ایران منشا خارجی دارد، تصریح کرد:‌ این گرد و غبارها از عراق، عربستان سعودی و مرز سوریه و اردن نشات می‌گیرد. گرد و غبار به یک مساله مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است بنابراین یکی از اثرات منفی تغییر اقلیم که ایران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد آسیب به اقتصاد و سلامت است.

ابتکار با بیان اینکه باید در کنار کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به مسائل انطباق و سازگاری و تاب‌آوری نیز توجه کنیم،گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار با همکاری سازمان ملل در تیر ماه سال جاری با محوریت گرد و غبار در ایران برگزار خواهد شد. امیدواریم کمیسیون اروپا نیز نقش خوبی در این کنفرانس و در زمینه مقابله با گرد و غبار داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: کنفرانس امروز از جهت هدف‌گذاری‌های کشور ما در برنامه ششم توسعه و اهداف توسعه پایدار ایران و همچنین اهداف مقابله با تغییر اقلیم، کنفرانس مهمی محسوب می‌شود. امیدواریم همکاری با اتحادیه اروپا علاوه بر بهبود وضعیت محیط زیست ایران، فرصت ارائه خدمات ایران به سایر کشورهای منطقه را فراهم کند.

ارائه برنامه اشتغال سبز دولت به زودی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امیدواریم همکاری با اتحادیه اروپا مسیر پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تقویت صلح را فراهم کند. باید تلاش کنیم در منطقه‌ای که از این جهت آسیب‌پذیری بالایی دارد از این مقوله به بحث محیط زیست توجه کنیم.

ابتکار در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم طی سه سال و نیم گذشته در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است. سعی می‌کنیم با همکاری‌های بین‌المللی و نگاه علمی و دانش‌بنیان در این مسیر با جدیت حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: به زودی برنامه اشتغال سبز دولت را ارائه خواهیم داد که به طور فرابخشی و با همکاری دستگاه‌های مختلف روی آن کار می‌کنیم تا حوزه‌هایی که به اقتصاد کمک می‌کنند را مدنظر قرار دهیم. امیدواریم در سال ۹۶ که به نام «اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال»نامگذاری شده است این اتفاق مهم در مسیر دستیابی به توسعه پایدار رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، کنفرانس بلندپایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا صبح امروز (۱۰ اردیبهشت) با حضور کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا، نماینده  مقیم سازمان ملل در تهران، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرکل آژانس جهانی انرژی‌های نو در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست در حال برگزاری است.

پایان پیام

کد خبر : 41933 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41933
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات