استقلال ایران – الاهلی امارات؛ ۳ امتیاز تا صعود

استقلال ایران – الاهلی امارات؛ ۳ امتیاز تا صعود

استقلال می‌تواند در صورت پیروزی برابر نماینده امارات اولین تیم ایرانی صعود کرده به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا لقب گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایلنا، شاگردان علیرضا منصوریان امروز برای تیمی قرار خواهند کرد که شکست تلخی را در دور رفت به آنها تحمیل کرد و اکنون به انگیزه انتقام با طعم صعود پا به این جدال خواهند گذاشت.

سه‌شنبه ۵/۲/۱۳۹۶، مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه آزادی تهران

داور: ایدا جامپی

کمک‌ها: یاگی آکانه، کاراکامی ساتوشی

استقلال برای اینکه به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا برود، فقط به یک پیروزی نیاز دارد. بردی که باید مقابل جدی‌ترین رقیبش رقم بخورد و اگر چنین شود استقلال علاوه بر آنکه باخت دور رفت را به تیم هماهنگ اماراتی جبران می‌کند، در صدر جدول نیز قرار می‌گیرد و آنگاه بازی آخرش با التعاون عربستان کاملا تشریفاتی خواهد شد چون دیگر بعید است استقلال با ۱۰ امتیاز از این گروه بالا نرود.

تنها حالتی که پس از پیروزی در بازی فردا شب ممکن است استقلال را همچنان در انتظار قرار دهد این است که التعاون، لکوموتیو را مغلوب کند.

بردی که این تیم را ۷ امتیازی می‌کند و آنگاه جدال این تیم عربستانی با استقلال در هفته پایانی بسیار حساس خواهد شد. البته استقلال تفاضل گل بسیار مطلوبی دارد که همین امتیاز بزرگی است تا استقلال را در آن بازی آسوده خیال‌تر از رقیبش راهی میدان کند.

استقلال ایران – الاهلی امارات؛ ۳ امتیاز تا صعود

نتایجی که منصوریان و شاگردانش تا به امروز در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده‌اند بسیار خوب بوده. استقلال با اینکه یک بازی را باخت اما از ۴ بازی ۷ امتیاز گرفته و تنها به دلیل باخت رودررو به الاهلی که ملاک اول رتبه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی محسوب می‌شود در رتبه دوم جدول قرار دارد و اگر ملاک تفاضل گل بود استقلال اکنون بالاتر از الاهلی قرار داشت.

 دومی استقلال در واقع حاصل باختی است که در بازی رفت مقابل الاهلی حاصل شد و حالا تیم منصوریان از فرصت بسیار بزرگی برخوردار است تا آن شکست را جبران کند و بی‌دغدغه در صدر جدول قرار بگیرد.

هوشیاری مدافعان؛  این یک ضرورت است

در بازی رفت مقابل الاهلی استقلال هرگز هماهنگی مناسبی در خط دفاع نداشت و اشتباه‌های مکرر رابسون جانواریو و پادوانی بود که دست مهاجمان فرصت‌طلب الاهلی را باز گذاشت تا مهدی رحمتی را غافلگیر کنند.

 الاهلی بی‌شک تیم ساده‌ای نیست و امشب با برنامه گام به عرصه رقابت با استقلال می‌گذارد.

آنها می‌آیند با یک بازی پرحوصله ابتدا دروازه‌شان را بسته نگه دارند و بعد در ادامه بازی به سراغ ضدحملات خطرناک خود بروند.

 این تیم در خط آتش بازیکنان تند و تیزی دارد که قادرند هر خط دفاعی را در آسیا دور بزنند.

به همین دلیل استقلال باید با آگاهی و هماهنگی کافی گام به این میدان بگذارد تا مقابل تیم با برنامه الاهلی دوباره طعم تلخ شکست را تجربه نکند. منصوریان برای رسیدن به این مهم مضاف بر برنامه‌هایی که در بازی اعمال می‌کند، باید توان خارج کردن بازیکنانش از وضعیت نامناسب روحی ناشی از باخت به تراکتورسازی را نیز داشته باشد.

 استقلال بازی مقابل این دیدار را باخته است و از نظر ذهنی چندان آماده نیست و تنها این هنر سرمربی است که می‌تواند چالش‌های ذهنی را از سد راه بردارد و به استقلال همان شخصیتی را بدهد که در بازی‌های قبل‌تر دیدیم.

۳ مهاجم تند و تیز پشت کاوه

ترکیب اصلی استقلال احتمالا به همان شکل خواهد بود که در بازی با تراکتورسازی دیدیم. تنها تغییری که محتمل به نظر می‌رسد بازگشت وریا غفوری به ترکیب اصلی است. در این شرایط احتمالا خسرو حیدری یک خط جلوتر بازی خواهد کرد یا ممکن است روی نیمکت بنشیند تا در نیمه دوم به کار گرفته شود اما استقلال مثل بازی با تراکتورسازی از یک مهاجم استفاده می‌کند که شانس کاوه رضایی برای بازی در این پست بیش از علی قربانی است.

تاکتیکی که البته به منزله دفاعی شدن شیوه کار استقلال نیست چون قرار است از ۳ مهاجم سریع پشت تک مهاجم استقلال استفاده شود. یعنی فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و یکی از میان خسرو و برزای در ترکیب اولیه قرار بگیرند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

استقلال ایران – الاهلی امارات؛ ۳ امتیاز تا صعود

پایان پیام

کد خبر : 41627 ساعت خبر : 2:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41627
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات