بخش زیتون‌های زخمی جشنواره جهانی گشایش یافت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز گذشته محمدمهدی حیدریان با حضور در آیین گشایش بخش «زیتون‌های زخمی» به تماشای اپیزود اول فیلم «آگوست» به کارگردانی احمد زائری و مستند «بابایی» ساخته مظفر حسین‌خانی نشست.

در ابتدای این برنامه علیرضا شجاع‌نوری با اشاره به اینکه بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره برای خودش هم با وجود سال‌ها فعالیت در حوزه سینما تازگی دارد، اظهار کرد: در این بخش تلاش کردیم در حد سهم جشنواره کمی از فجایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد و اثراتی که روی مردم دارد را به صورت مستقیم و غیر مستقیم نمایش دهیم.

او ادامه داد: امروز دو فیلم را می‌بینیم؛ یکی اپیزود اول فیلم بلند «آگوست» به کارگردانی احمد زائری که کارگردان آن در مراسم نیز حضور دارد و دومین فیلم نیز مستند بابایی است.

زائری با حضور روی صحنه و ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این برنامه گفت: این فیلم در شرایط سخت و بحرانی ساخته شد و اگر حمایت‌های آقای مطهر تهیه‌کننده فیلم نبود، فیلم هم ساخته نمی‌شد.

او در ادامه گفت: این فیلم درباره جنایت‌هایی که در سوریه و علیه بچه‌‌ها اتفاق افتاده است و ما تنها توانستیم  بخش کوچکی از این رنج‌ها را به تصویر بکشیم.

بنابراین گزارش، بخش «زیتون های زخمی» که یکی از بخش های غیررقابتی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به حساب می‌آید به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.

جشنواره جهانی فجر قصد دارد با به نمایش درآوردن منتخبی از آثار فیلمسازان ایرانی و عراقی به این بحران منطقه ای و جهانی بپردازد و از این طریق زاویه ای متفاوت با نگاه فیلمسازان غربی را در معرض دید مهمانان خود قرار دهد و با معرفی این آثار به خریداران خارجی بازار فیلم و دیگر مهمانان نسبت به توزیع بین المللی آنها همت گمارد. تعدادی از این فیلم ها برای اولین بار به معرض نمایش عمومی در خواهند آمد.

سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام

 

کد خبر : 41208 ساعت خبر : 11:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41208
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات