روزی به‌نام خرم‌آباد و به‌ کام شهرداری

روزی به‌نام خرم‌آباد و به‌ کام شهرداری

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: بیستم اردیبهشت، روز خرم‌آباد بود. نام‌گذاری این روز به نام خرم‌آباد می‌توانست فرصت مناسبی برای شناساندن قابلیت‌های این شهر باشد. ولی به نظر می‌رسد در این شهر از همه چیز سوءاستفاده می‌شود.
در روزهای منتهی به چهارشنبه، هیچ فعالیتی در این رابطه در شهر دیده نشد. درودیوار شهر پر بود از هر نوع بنر و پوستر تبلیغاتی، ولی به جز یک بنر در ورودی قلعه فلک‌الافلاک هیچ نشانی از این روز ندیدیم.
اگر از چند صفحه در فضای مجازی بگذریم، انجمن‌های مردمی هم هیچ کنشی در مورد روز خرم‌آباد نداشته‌اند. این انجمن‌های مردم‌نهاد اگر چند درصد از واکنشی که به شوی شهریاری و ریوندی نشان دادند را در مورد این روز بروز می‌دادند، بدون شک بیستم اردیبهشت به یک روز بزرگ در خاطر مردم ایران باقی‌ می‌ماند.

روزی به‌نام خرم‌آباد و به‌ کام شهرداری

سیمای افلاک هم که در تجربه‌های گذشته عیار خود را نشان داده است و از ابتدا نیز امیدی به این مجموعه وجود نداشت.
تنها برنامه و مراسمی که در این روز برگزار شد را شهرداری خرم‌آباد در باغ گلستان برگزار کرد. قرار بر این بود که در این مراسم جشنی به مناسبت روز خرم‌آباد برپا شود.
مراسم با یک ساعت تاخیر و با اجرای خانم رشیدی و علیرضا چنگیزیان شروع شد و نخستین برنامه، اجرای موسیقی لری همراه با رقص لری (دَس گِرِته) بود. پس از گفت‌وگوهای طولانی و دونفره مجریان، که درصد بالایی از کل زمان برنامه را شامل می‌شد، داریوش نظری و گروه زاگرس‌نشینان ایران‌زمین اجرای برنامه کردند.
سپس شهردار خرم‌آباد مهندس عیدی بیرانوند برای سخنرانی روی سن رفت و از دستاوردهای مدت خدمت خود در شهرداری خرم‌آباد گفت و گزارش عملکرد شهرداری را ارائه کرد.

در ادامه، از تمبر روز بزرگداشت خرم‌آباد رونمایی کردند. مهندس سلیمانی، مهندس مظفر افشار, دکتر حجاریان و چندین نفر از مسئولان شهری و استانی برای این رونمایی حضور داشتند. از نکات جالب این رونمایی، حضور بیش از حد مسئولان روی سن بود که  حتی اجازه عکاسی مناسب را از عکاسان گرفته بود و دیگر اینکه پس از چند نوبت سعی برای نقش بستن مهر روی تابلو، موفقیت حاصل نشد و تنها به امضای تابلو بسنده شد.
پس از برنامه رونمایی، نوبت به اهدای سپاس‌نامه‌ها به شهردار خرم‌آباد رسید. از طرف استانداری، خرم‌آبادی‌های مقیم مرکز، میراث فرهنگی و … به شهردار خرم‌آباد لوح‌های یادبودی تقدیم شد.
تشکرها از شهردار و مجموعه شهرداری چنان رو به فزونی گذاشت که کم‌کم حاضران شروع به ترک محل مراسم کردند ولی خوشبختانه برگزارکنندگان ترمز تشکر و قدردانی از شهرداری را کشیدند و با یک اجرای ناهماهنگ موسیقی لری توسط گروه آساره مراسم را به پایان رساندند.
در این مراسم هیچ سخنی در مورد شهر خرم‌آباد، تاریخ آن، پیشینه ساکنان و شیوه زندگی آنها و هر آنچه که باید در چنین مراسمی گفته شود، به میان نیامد. در واقع این مراسم، برنامه‌ای برای تجلیل از شهرداری خرم‌آباد از فعالیت خودش بود. عمده شهروندان حاضر در این مراسم نیز چنین عقیده داشتند. به قولی این جشن به نام خرم‌آباد و به کام شهرداری بود.
شهردار محترم کاش به جای گرفتن عکس یادگاری با برخی کاندیداهای ریاست جمهوری نیم‌نگاهی هم به یک موضوع مهم تحت مدیریتش یعنی روز خرم‌آباد می‌کرد و برنامه‌ای در خور این روز تدارک می‌دید و تا بیش از پیش بدبینی را میان مردم خرم‌آباد نسبت به این نهاد شهری پراکنده نکند. راه‌ها و زمان‌های فراوانی برای ارائه گزارش کار و تشکر از خود وجود دارد ولی متاسفانه در بی‌خیالی و وادادگی فعالان اجتماعی و سمن‌ها کار به شهرداری سپرده شد و این مجموعه نیز همه ای روز را به نفع خود مصادره کرد.
در حالی که از امروز می‌شد بهترین استفاده‌ها را در جهت شروع یک حرکت جمعی برای رسیدن به شهری خرم‌ و آباد استفاده کرد ولی باز هم فرصت‌سوزی کردیم.

پایان پیام

کد خبر : 42531 ساعت خبر : 0:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42531
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات