روز خرم‌آباد فرمالیته نباشد

روز خرم‌آباد فرمالیته نباشد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: روز خرم‌آباد اتفاق فرخنده‌ای برای این شهر می‌تواند باشد. البته به هزاران شرط.
اینکه روزی به نام خرم‌آباد تعیین شود و احتمالا در این روز چندین جشن، همایش و یا کنفرانس فرهنگی برگزار شود، هیچ مشکلی از هزاران مشکل این شهر را حل نمی‌کند. اگر این روز فقط بهانه‌ای برای جشن و شادی در این شهر غمگین باشد، بحثی نیست. خیلی هم خوب است و باعث خرسندی. اما همه می‌دانیم که شرایط جشن و شادی با توجه به گرمای هوای!!! این روزها، ممکن نیست.

روز خرم‌آباد فرمالیته نباشد

پس باید روی دیگری از این روز را بررسی کرد.
برخلاف دیدگاه مسئولان شهری و استانی، تغییر در وضعیت اسفناک گردشگری و برجسته‌کردن ویژگی‌های خرم‌آباد، با ساخت پارک و دریاچه مصنوعی و آبشار پلاستیکی! و حالا با برپایی روز خرم‌آباد، میسر نمی‌شود.
خرم‌آباد با همین حرف‌ها و سخنرانی‌ها و همایش‌های آبکی به این نقطه بحرانی رسیده است.
بهترین کاری که در روز خرم‌آباد می‌شود انجام داد، آشناکردن مردم با حقوق شهروندی است. البته اگر بشود نام مردمی که در خرم‌آباد زندگی می‌کنند را شهروند گذاشت. چون شهروند شرایط و حقوقی دارد که خرم‌آبادی‌ها هیچ‌کدام را ندارند. واقعیت این است که خرم‌آبادی‌ها در تصمیم‌سازی و اداره شهر کنار گذاشته شده‌اند. در مدیریت کلان استانی و شهری ردپایی از خرم‌آباد دیده نمی‌شود.
استفاده از ظرفیت‌های مطالبه‌گری، باید میان مردم همه‌گیر شود. بی‌خیالی و ناامیدی خرم‌آبادی‌ها، شهر را تبدیل به جولانگاه سودجویان سیاسی و اجتماعی کرده است. بدیهیات مدیریت شهری در خرم‌آباد رعایت نمی‌شود و صدای اعتراض معدود شهروندان مطالبه‌گر هم به جایی نمی‌رسد.
حقوق شهروندی که دولت کنونی هم روی آن نظر دارد می‌توان حلقه مفقوده توسعه خرم‌آباد باشد. بهترین زمان برای آگاهی مردم نسبت به حقوقشان و مانور بر روی امکاناتی که حقوق شهروندی برای سعادتمندی یک شهر می‌تواند داشته باشد، روز خرم‌آباد است.
پس اگر قرار است که این رویداد نیز مانند هفته فرهنگی لرستان و نمونه‌های دیگر، فرمالیته و برای خالی نبودن عریضه باشد، بهتر است که چنین روزی در هیچ تقویمی ثبت نشود.

پایان پیام

کد خبر : 41746 ساعت خبر : 1:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41746
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات