سامانه بارشی تا سه‌شنبه در کشور فعال است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی عصر روز گذشته وارد کشورمان شده و بخشهایی از غرب، شمال غرب و مرکز را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، احد وظیفه در گفت‌وگو درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از عصر روز گذشته وارد شمال غرب کشورمان شده که در ساعتهای آتی بخشهایی از شمال غرب، غرب، به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و موجب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌این سامانه بارشی روز دوشنبه به شرق کشور خواهد رسید و باعث بارش باران، رگبار  و رعد و برق در بخشهایی از شمال شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: اواخر وقت روز سه‌شنبه نیز این سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد.

وظیفه همچنین به تشکیل توده بزرگ گرد و خاک روی کشور عراق و حرکت آن به‌سمت مرزهای غربی ایران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این توده گرد و خاک امروز به‌سمت نیمه غربی کشورمان وارد شود و بخشهایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب را در بر بگیرد.

وی شهرکرد با ۶ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۴ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: امروز دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به  ۳۵ درجه بالای صفر رسید و احتمال بارشهای پراکنده باران در اواخر وقت وجود دارد.

کد خبر : 42899 ساعت خبر : 1:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات