مد شناسنامه سفید و ادای روشنفکری

مد شناسنامه سفید و ادای روشنفکری

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: بچه که بودیم اگر از یک غذای خاص خوشمان نمی‌آمد و قهر می‌کردیم باید آنقدر گرسنه می‌ماندیم تا سر عقل بیاییم و بالاخره غذا را با التماس بخوریم. یک‌جورهایی معنی همان ضرب‌المثل معروف که می‌گوید زور خودت را به التماس نده برای ما پیاده می‌شد و زومان را به التماس می‌دادیم. آن‌هم چه التماسی…

اما الان در جامعه به افرادی برمی‌خوریم که گویا با چنین سیستم‌های تربیتی بزرگ نشده‌اند. تصور کنید بچگی‌شان (البته این افراد معمولا از همان اول بزرگ و فهمیده بوده‌اند)  اگر مثلا از شیربرنج خوششان نمی‌آمده والدین محترم‌ با یک اشاره به رستوران سر کوچه پنه پریماورای اصل ایتالیایی حاضر می‌کرده‌اند.

یا باز هم مثلا اگر روزی دلشان شیر خواسته آقا گاوه را از روستا به خانه آورده و شیر محیا می‌شده. برای تخم‌مرغ تازه هم لابد با یک قهر کوچک، خود مرغ را به اتفاق خانواده دعوت می‌کرده‌اند تا تخم بگذارد. حالا این افراد بزرگ شده‌اند و اتفاقا حق رای هم پیدا کرده‌اند اما باز هم می‌خواهند با قهر کردن به اهداف‌شان برسند ولی حیف نمی‌دانند این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست و با این قهر و نازها راه به جایی نمی‌برند.

مد شناسنامه سفید و ادای روشنفکری

خب از کنایه بگذریم و صاف برویم سر موضوع اصلی. یعنی «رای ندادن» که چند سالی می‌شود مد شده و هربار باید این جماعت که گفتم  را با التماس و کمپین و ماچ و بوسه و جوگیر کردن پای صندوق‌ها آورد. بدبختی ما از همان‌جایی شروع می‌شود که خودمان را دست کم می‌گیریم. خودمان را کنار می‌کشیم و به بهانه قهر می‌خواهیم از زیر بار مسئولیت‌مان شانه خالی کنیم. خیلی زیاد شده‌اند افرادی که فکر می‌کنند سجل،‌ ملحفه متکایشان است و نباید یک لکه کوچک روی آن بیفتد. هرکسی شناسنامه‌اش سفیدتر باشد لابد دیگر خیلی خیلی بیشتر از بقیه فهمیده است. تا زمانی‌که افرادی با این تصورات و طرز فکرها هستند ما باید برای هربار انتخابات کمپین راه بیندازیم و دست به دامان هنرمندان،‌ورزشکاران و چهره‌های محبوب شویم. دست به دامان‌شان شویم تا به این جماعت که عجیب قیافه روشنفکری هم گرفته‌اند یادآوری کند که رای دادن حق طبیعی و مسلم‌شان است. اگر نظری دارند راهش این است که از این حق برای بیان کردن نظرشان استفاده کنند. نه این‌که در خانه بنشینند و با عالم و آدم قهر کنند. باور بفرمایید با این ادا و اصول‌ها به هیچ هدفی نمی‌توان رسید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 42420 ساعت خبر : 0:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42420
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات