کتاب مسئله فساد نقد و بررسی می‌شود

کتاب مسئله فساد نقد و بررسی می‌شود

کتاب مسئله فساد، اثر سیدحسین العطاس، اندیشمند شهر مالزیایی، با حضور دکتر سیدجواد میری، دکتر قاسم پورحسن و وحیده صادقی، مترجم، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱ در  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب «مساله فساد» اثر پروفسور سیدحسین العطاس، اندیشمند شهیر مالزیایی، است که توسط وحیده صادقی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است. این کتاب با مقدمه پروفسور سید فرید العطاس و  با همکاری شورای اجتماعی کشور به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

کتاب «مسئله فساد» به این مهم می‌پردازد که زندگی در جامعه‌ای که دچار بیماری فساد است، چگونه است؟ چرا در بسیاری از کشورها، فساد با چنین قدرتی ریشه دوانده است؟ آیا در میان نخبگان، احساس شرم و بی‌حرمتی درباره این پدیده وجود دارد؟ چگونه می‌توان مانع فساد شد؟

در این برنامه، دکتر قاسم پورحسن، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سیدجواد میری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و خانم وحیده صادقی، مترجم کتاب، سخنرانی خواهند کرد.

کتاب مجموعه‌ای از صفحاتِ نوشته‌شده، مصوّر، چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و…) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب، ورق و هر سمت یا روی هر ورق، صفحه نامیده می‌شود.

به جلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته می‌شود. کتاب در اندازه‌هایِ گوناگون دیده می‌شود. در ایران، قطع رحلی، وزیری و جیبی از مشهورترین قطع‌های کتاب است. کوچک‌ترین کتاب دنیا یک انجیل است که در موزهٔ کلیسایِ وانک اصفهان نگهداری می‌شود. اولین کتاب به زبان فارسی در هند و به دست یک ارمنی به زیور طبع آراسته شده‌است. از انواع دیگر کتاب، کتاب دیجیتالی (e-Book) است که کتاب در قالب بسته‌های نرم‌افزاری مانندِ پی‌دی‌اف ارائه می‌شود که وسایلی نیز به نام کتابخوان الکترونیکی مانندِ آمازون کیندل برای خواندن آن به کار می‌رود. نمونهٔ دیگری از کتاب غیرِ چاپّی کتاب صوتی است.

پایان پیام

کد خبر : 41340 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات