گلونی

واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید و تحریم‌های سنا علیه ایران

محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف

واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید

محمدجواد ظریف صبح روز پنچ‌شنبه در توییتی به بیانیه کاخ سفید در ارتباط با حوادث تروریستی روز گذشته در تهران و تصویب فوریت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای این کشور واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید

به گزارش پایگاه خبری گلونی،، وزیر امور خارجه کشورمان در این توییت نوشت: بیانیه نفرت‌انگیز کاخ سفید و تحریم‌های سنا، در حالی که ایران با اقدامات تروریستی افراد وابسته به آمریکا مقابله می‌کند؛ مردم ایران چنین ادعای دوستی آمریکا را رد می‌کنند.

محمدجواد ظریف (‎۱۷ دی ۱۳۳۸ در تهراندیپلمات حرفه‌ای ایرانی است، که هم‌اکنون در دولت دوازدهم سمت وزیر امور خارجه را بر عهده دارد. او همچنین از اعضای شورای عالی جمعیت هلال‌احمر و استاد میهمان دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد.

او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو، همچنین کارشناسی ارشد مطالعات بین‌الملل و دکترایحقوق و روابط بین‌الملل از دانشگاه دنور است.[۴] ظریف فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۵۷ در کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۱ برای مدت ۱۰ سال، معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه را بر عهده داشت. وی برای مدت ۵ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد. ظریف پیش‌تر در دولت یازدهم نیز وزارت امور خارجه را بر عهده داشت.

جواد ظریف در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۶ و به دنبال عدم دعوت به جلسه دیدار بشار اسد با رئیس‌جمهور و رهبر ایران، از سمت خود استعفا داد؛ ولی دو روز بعد، در هشتم اسفند ماه حسن روحانی با استعفا او موافقت نکرد و وی همچنان وزیر امور خارجه ایران باقی ماند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل