گلونی

گفت‌وگوی تلویزیونی سیدحسن خمینی در برنامه نگاه یک

گفت‌وگوی تلویزیونی سیدحسن خمینی در برنامه نگاه یک

گفت‌وگوی تلویزیونی سیدحسن خمینی در برنامه نگاه یک

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی طی سخنانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی برنامه «نگاه یک» با اشاره به برگزاری مراسم سالروز رحلت امام (ره)، اظهار کرد: دغدغه زیادی بود که مراسم امسال را چگونه برگزار کنیم؛ چرا که امسال این مراسم در ماه رمضان قرار گرفته بود و پس از دیداری که با رهبری داشتیم، تصمیم گرفتیم که برنامه را عصر برگزار کنیم و زمان برنامه را نیز کوتاه کردیم و خود من نیز سخنرانی نکردم تا برنامه مدت کمتری داشته باشد که البته از حضور مردم در این مراسم تشکر ویژه‌ای می کنم که سرمایه این نظام همین مردم هستند.

حقیقت امر این است که امام بیان درد جامعه خود بوده است. ما در تاریخ سید و آخوند زیاد داشته‌ایم اما هیچ کدام امام نشده‌اند. امام کسی بود که مردم بیان دردهای خودشان را در کلام ایشان می‌دیدند.

اگر امروز می‌خواهیم امام در جامعه همچنان زنده باشد که هست و مورد توجه جوانان باشد که هست، باید تفسیری از دیدگاه‌های امام ارائه دهیم که در حل مشکلات کشور کارگشا باشد.

امام در برابر کسانی که موضوع حکومت اسلامی را طرح کردند، جمهوری اسلامی را ارائه دادند. هرگاه توانستیم پیوند عمیق مردم را با این نظام حفظ کنیم، مشکلاتمان را هم می توانیم حل کنیم.

علت زنده ماندن امام در جامعه این است که امام (ره) فراتر از جناح‌های سیاسی بوده است.

ما نباید اجازه دهیم میراث جامعه مصادره شود. امام (ره) و شهدا متعلق به یک جناح و دیدگاه نیستند و رمز ماندگاری‌شان هم همین است که خودشان در زمان حیات اجازه مصادره خودشان را ندادند.
امام (ره) هوش بسیار بالایی داشت.
امام (ره) از آغاز سال‌های جوانی در کنار مسائل سیاسی مشق کرده است و از نزدیکان آیت‌الله کاشانی بوده  که ایشان هم به امام (ره) امید داشته‌اند که مرجع شود.

امام (ره) حوادث سیاسی چون نهضت ملی شدن صنعت نفت و سایر موارد را دیده‌اند.

کسانی چون آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله خامنه ای و دانشجویان خارج از کشور که در نهضت امام (ره) حضور داشته‌اند، دیده‌اند که امام (ره) چگونه از خارج از کشور و از پاریس داخل را مدیریت کردند و در واقع مدیریت یک سال مانده به انقلاب امام (ره)، مدیریتی است که می‌توان آن را در کلاس‌ها تدریس کرد.

گفت‌وگوی تلویزیونی سیدحسن خمینی در برنامه نگاه یک

وقتی امام (ره) قرار بود به ایران بازگردد، همه جز خود امام (ره) و ابوی من با این موضوع مخالف بودند اما امام (ره) با توجه به تجربه‌های پیشین تصمیم گرفتند که به ایران باز گردند و اتفاقا همان پرواز هم تیر خلاصی به رژیم بود.

حکومتی که پذیرش مردم را به همراه نداشته باشد، حداقل با بحران مشروعیت مواجه است. این که مردم در حکومت حضور داشته باشند، موضوع مهمی است.

مهم‌تر از نهی از گناه، نهی از منکر است و باید کاری کنیم که یک گناه در ذهن اذهان جامعه تبدیل به یک منکر شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل