گلونی

۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد

۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد

۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و نیمه‌دیم استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عبدالرضا بازدار در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سه واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان داریم و خوشبختانه مردم با مصرف این گیاهان کاملاً آشنا هستند .

وی ادامه داد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در لرستان بیش از ۷۶۸ هکتار است که ۱۶۰ هکتار آن زعفران بوده و اشتغالزایی خوبی دارد .

بازدار با بیان اینکه درآمدزایی گیاهان دارویی استان بیش از ۷۶ میلیارد تومان است، اضافه کرد: سالیانه تولیدات گیاهان دارویی ۳۸۷۱ تن است. لرستان با توجه به اقلیم و خاک حاصل‌خیز، مکان مناسبی برای کشت این گیاهان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تنوع گیاهان دارویی در استان خیلی زیاد است، تصریح کرد: ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود داشته که ۳۰۰ گونه آنها مصرف دارویی و صنعتی دارند .

وی یادآور شد : لرستان تنها استانی است که سال گذشته بحث گیاهان دارویی را در اقتصاد مقاومتی لحاظ کرده بود و ۱۶۲ هکتار کشت این گیاهان را به ثمر رساندیم و امسال هم به دنبال توسعه آن هستیم .

۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد

بازدار در ادامه با بیان اینکه توسعه باغات را هم در دستور کار داریم، افزود: بیش از ۴۹ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد و تقریباً ۵۹۰ میلیارد تومان ارزش تولیدات باغی ماست .

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار گفت: ۱۵۰۰ هکتار سال قبل در این زمینه نهال کاشته‌ شد و برای این منظور بیش از ۹۰۰ میلیون تومان نهال رایگان توزیع کردیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اگر دو میلیارد تومان به ما اختصاص دهند، می‌توانیم امسال ۲۰۰۰ هکتار باغات در اراضی شیب‌دار و نیمه‌دیم را توسعه دهیم.

پایان پیام

منبع: ایسنا – لرستان

لرستان, جهاد کشاورزی, گیاهان دارویی,  عبدالرضا بازدار

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل