آتش بخشی از جنگل‌های ایوان در ایلام را فراگرفت

آتش بخشی از جنگل‌های ایوان در ایلام را فراگرفت

آتش بخشی از جنگل‌های شهرستان ایوان واقع در استان ایلام را فرا گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر،  آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه سرخگیر ایوان هنوز مهار نشده و طبق اعلام منابع محلی حجم این حریق بسیار گسترده بوده و نیازمند حضور نیروهای کمکی است.

تلاش نیروهای امدادی برای مهار آتش در این منطقه ادامه دارد.

آتش‌سوزی در سال‌های اخیر به دلیل خطای انسانی بارهای بارها جنگل‌های استان را نابود کرده و متاسفانه هر سال این معضل در استان تکرار می‌شود، در همین سال جاری وقوع چند آتش سوزی در مناطق کبیرکوه در شهرستان‌های به دره، دره شهر و آبدانان زنگ خطر را برای فصل تابستان در استان به صدا درآورده است.

آتش بخشی از جنگل‌های ایوان در ایلام را فراگرفت

ایلام شهر ایلام مرکز استان ایلام است. جمعیت این شهر برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۴٬۰۳۰نفر بوده‌است. شهر ایلام در حصاری از کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی واقع شده و آب و هوایی معتدل کوهستانی و بهاری دارد. دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه ایلام دو دانشگاه مهم این شهر هستند. ایلام دارای منابع خوب گاز و نفت است.[نیازمند منبع] درضمن قرار گرفتن بر سر زائرین کربلا این استان را از این حیث حائز اهمیت کرده‌است.

ایلام در گذشته ده بالا نامیده می‌شد. بعدها به دلیل حکومت و ساخت وساز حسینقلی خان ابوقداره والی لرستان پشتکوه، به حسین‌آباد معروف شد.[۷]

معانی دیگر ایلام عبارت است از: طعام عروسی ساختن، (منتهی الارب) مهمانی عروسی کردن (تاج المصادر بیهقی)، یه طعام عروسی کسی را بردن، ولیمه دادن، مهمانی عروسی دادن و مجتمع و فراهم آمدن خوی و خرد (منتهی الارب)، (آنندراج)، (ناظم الاطبا). این معانی معانی همگی بامسمی و متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای و بومی ساکنان این نواحی است. در محاورات و نقل قول‌ها، ذکر نام ایلام به صورت «عیلام» غلط است؛ زیرا که عیلام با ع به معنای کفتار نر است.

پایان پیام

کد خبر : 43531 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43531
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات