اعدام فوتبال ایران در شب لعنتی امارات

اعدام فوتبال ایران در شب لعنتی امارات

به گزارش پایگاه خبری گلونی پویاعالیخانی چگنی ( بازیکن تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد): برای نوشتن درباره یکی از تلخ‌ترین شب‌های فوتبال ایران نیاز به طرح مقدمه نیست. جدا از تعابیر و تفاسیر مختلف اهالی فن و کارشناسان در مورد این بازی که حول موضوعاتی چون آشفتگی تاکتیکی استقلال، غیبت بازیکنان تاثیرگذار، اشتباهات کادر فنی و … می‌چرخید و در کنار آن کری‌ها و فحاشی‌های حرص‌درار و شرم‌آورِ هوادارن در فضای مجازی، بازی دیشب حامل یک پیام اساسی برای فوتبال ایران بود، پیامی که چند سالی است همه از آن مطلعیم اما گویی برای پذیرشش به چنین سیلی سختی نیازمند بودیم. ما دیگر توان رقابت شانه به شانه در غرب آسیا با باشگاه‌های متمول و ثروتمند را نداریم و روزبه‌روز فاصله‌مان بیشتر خواهد شد.

هرچند که بنده نتیجه بازی دیشب را حاصل یک اتفاق می‌دانم اما معتقدم با بررسی آماری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های اخیر به این نتیجه می‌رسیم که برای رقابت با این نظام بورژوازی جدید در منطقه نیاز به توسعه منابع مالی و تزریق سرمایه بیشتر به فوتبال باشگاهی‌مان خواهیم داشت.

اعدام فوتبال ایران در شب لعنتی امارات

همانطور که حاکمیت بورژواها لزوماً محصول اشراف‌زادگی نبود و از طریق ثروت، استخدام و آموزش بر جامعه دیکته می‌شد، فوتبال منطقه عرب‌نشین غرب آسیا نیز از طریق تزریق فوق‌العاده ثروت در جهت به‌کارگیری مربیان و بازیکنان بزرگ و انتقال دانش از راه آموزش به نیروهای بومی، در مسیر برپایی امپراطوری فوتبالی در عرصه باشگاهی هستند.

فوتبال باشگاهی ما اگر در اندیشه تکرار موفقیت‌های سالیان دور است باید از موانعی چون بحران‌های مدیریتی، مشکلات مالی، نبود زیرساخت‌های مناسب و کافی، عدم وجود امکانات استاندارد و مسائلی از این قبیل بگذرد.

اگر تا امروز به خاطر وجود استعدادهای ذاتی بازیکنانمان کج‌دار و مریز با همسایگانمان رقابت کرده‌ایم، با ادامه این روند در آینده قطعاً بردن تیم‌های اماراتی، قطری و سعودی برای ما به یک رؤیا تبدیل خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که فوتبال در شرق آسیا به علت وفور ثروت به سرعت استانداردهای بین المللی را به‌دست آورده و ما باید به خاطر حضور در جغرافیای غرب آسیا شکرگذار باشیم چرا که رقابت با میلیاردرهای چینی، حرفه‌ای‌های کره و ژاپن و باتجربه‌های استرالیایی به مراتب سخت‌تر و کشنده‌تر از همسایگان نوکیسه خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 43414 ساعت خبر : 3:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43414
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات